190 millió darab okostelefont értékesített 2021-ben a Xiaomi
A kínai gyártó közzétette előző naptári évre vonatkozó pénzügyi eredményeit, amelyek kiemelkedő teljesítményt mutatnak.
A pekingi székhelyű vállalat tavaly 328 milliárd jüan bevételt könyvelhetett el, ami 33,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, miközben a nettó profit 22 milliárd jüan volt, ami 2020-hoz viszonyítva 69,5 százalékos erősödésként értékelhető – olvasható a Xiaomi közleményében.
Az okostelefon-szegmens lenyűgözően teljesített: 190,3 millió készüléket adtak el világszerte, ami 30 százalékkal több, mint 2020-ban. Ebből 24 millió a prémium szegmensbe tartozott, ami egészen elképesztő, 160 százalékos javulásnak számít az előző évhez képest.
A mobilokból származó bevételek 208,9 milliárd jüanra kúsztak, ami 37,2 százalékos növekedést jelent. A Xiaomi globális szintű népszerűségét mutatja, hogy a világ 62 piacán a legkeresettebb 5 gyártó között van jelen, közülük 14 piacon a legkelendőbb gyártóvá avanzsált.
A MIUI globális havi aktív felhasználói száma 2021-ben 509 millió volt, ami 28,4 százalékkal több, mint 2020-ban. A Xiaomi a felhasználói felületen belüli reklámokból is rengeteg pénzt keres, a bevétel ebben a szegmensben 42,3 százalékkal 18,1 milliárd jüanra ugrott.
A Xiaomi a jövőben MI-termékekkel igyekszik bővíteni portfólióját, ezenfelül légkondicionálók, hűtőszekrények és mosógépek forgalmazásával is foglalkoznak, amelyek révén éves szinten 60 százalékos pénzügyi gyarapodás történt.