11 klasszikus sci-fi játék, amit újra kell játszanod az önkéntes karantén alatt
Nagy esély van rá, hogy ezekben a napokban a megszokottnál több szabadidőd van, így itt az ideje, hogy játssz egy jót a kedvenc klasszikusaiddal! A globális karantén most kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy végigmenj kedvenc videojátékaid listáján.
A filmekhez és a televízióhoz hasonlóan a játékok világában is nagy népszerűségnek örvend a Sci-Fi műfaj, ami elviszi a játékosokat a közeli vagy akár távoli jövőbe, kreatív mérnöki megoldásokat mutat, és akár mély filozófiai kérdések fejtegetésébe is beszáll.
Ha azok közé tartozol, akiknek még nincs kedvenc Sci-Fi játéka, akkor a mai nap a te szerencsenapod, az interestingengineering.com ugyanis összegyűjtötte a műfaj legjobb alkotásait, amikkel eljuthatsz a jövő világába, és elfeledkezhetsz arról, hogy egész nap csak a házban vagy.
A lista olyan játékokra fókuszál, amelyek megváltoztatták a módját annak, ahogy addig a játékokról gondolkodtunk, vagy azokra, amelyeknek különösen nagy hatása volt a popkultúrára. Ezeknek a játékoknak a közös jellemzője, hogy kiváló történetet írtak hozzájuk, feledhetetlen grafikai stílust használtak, és persze, ami a legfontosabb, élvezetes a játékmenetük.
Amennyiben azon aggódsz, hogy napi 12 óra játéktól kásás lesz az agyad, megnyugtatunk, ugyanis azt a régi klisét, miszerint a videojátékok rosszat tesznek, már a tudomány is megdöntötte. Mielőtt azonban kitérünk a listára, nézzük meg, milyen haszna lehet hosszú távon a játékoknak.
A játék segíteni is tud
Mindegy, hogy még fiatal gyerek, vagy egy fiatal szívű felnőtt vagy, a játékok élvezetes és akár közösségi formáját nyújtják a szórakozásnak. Azonban ennél többet is jelenthet néhány kutató szerint, ugyanis meglátásuk szerint azok egyszerre fejlesztheti az ember testét és elméjét is.
Az Emberi Fejlődés Max Planck Intézete és a berlini Charité Egyetem tanulmmánya szerint a videójátékok javíthatják a szürkeállományt, így finomítani tudod a tanult és a veleszületett képességeidet. Lényegében a játék olyan agyi területekre lehet hatással, amik az emlékezőképességért, a térbeli tájékozódásért és a motorikus képességeidért felelnek.
Egy másik tanulmány szerint a videojátékok az egészségedre is szignifikáns hatással lehetnek, fájdalomcsillapítóként is hathatnak és csökkenthetik a szorongást. Van olyan tanulmány is, amely szerint a 3D-s videojátékok a memóriakapacitásodat is javíthatják. A biztató egészségügyi információkat követően, vágjunk is bele a listába!
Star Fox 64
Megjelenés dátuma: 1997
Metacritic pontszám: 88
Megjegyzés: Már elérhető a Nintendo áruházából
Amennyiben a kilencvenes években voltál gyerek, akkor valószínű a problémákat nem a játszótéren, hanem Star Fox 64 arénájában oldottad meg. Ha most veszed elő újra a játékot, ugyanúgy jól fogsz szórakozni. A grafika, a sztori és a játékmenet még mindig van olyan jó, hogy magával ragadjon.
Ez a Sci-Fi játék egy olyan 3D-s lövöldözős fejlesztés, amely a rejtélyes Fox McCloud és a hozzá hű csapattársak köré építi a történetet. A játékosoknak lehetősége nyílik a legendás Arwinget irányítani, hogy teljesítse az űr küldetéseit. A játék felajánlotta a választási lehetőséget a játékosok számára, hogy a küldetéseket több módon is teljesíthetik, ami abban az időben még távolról sem volt szokványos.
Star Wars: Knights of the Old Republic
Megjelenés dátuma: 2003
Metacritic pontszám: 93
Megjegyzés: Néhány rajongó szerint a játék következő része legalább olyan jó, vagy még jobb is, mint ez a verzió
A Star Wars talán az egyik leghíresebb Sci-FI franchise a történelem során, ennek ellenére nagyon nehéz igazán jó Star Wars játékot találni. Ha körbekérdeznénk a rajongók között, hogy melyik a kedvenc játékuk a sorozatról, egészen biztos, hogy a Knights of the Old Republic a dobogón szerepelne, de az is lehet, hogy az első helyen.
A legendás RPG a távoli jövőbe viszi a játékosokat a Star Wars messzi, messzi galaxisába, hogy felfedezzék az univerzum legkülönbözőbb zugait. A játék az az előzmény, amit mindenki látni szeretne, és ha imádod a Star Wars-t, ez biztosan neked való!
Space Invaders
Megjelenés dátuma: 1978
Metacritic pontszám: nincs
Megjegyzés: Ha ki akarod próbálni a klasszikus játékot, akkor kattints ide
Az 1978-as piacra dobását követően a Space Invaders a világ egyik első igazán népszerű videojátékává vált. A Tomohiro Nishikado által létrehozott univerzum olyan sci-fi klasszikusokból merítette az ihletet, mint a Breakout, a Világok Harca és a Star Wars. A Space Inwaders-t a mai napig az egyik legjobb eredeti sci-fi játéknak tartják, ami nagyban befolyásolta a popkultúra különböző területeit.
Habár a játéknak nincs egy komplex vagy mindent áthidaló játékmenete, a Space Invaders kikövezte az utat az egész sci-fi műfajnak az utána követő évtizedekre. Ha át akarod élni, hogy hol kezdődött minden, akkor szakíts arra időt, hogy letöltöd a játékot a telefonodra, vagy kipróbálod azt az interneten.
Half-Life
Megjelenés dátuma: 1998
Metacritic pontszám: 96
Megjegyzés: Ha végeztél ezzel, nézz rá a Half-Life 2-re, ami talán még ennél is jobb
A Half-Life valószínűleg mindenki top 10-es listáján ott szerepel, és a folytatás akár a top ötben is helyet kaphat, ha minden idők legjobb sci-fi játékairól beszélünk. A Valve által fejlesztett és a Sierra Studios által megjelentetett játék 1998-ban jött ki az akkori Windows operációs rendszerekre.
A játék bőven meghaladta a korát, elég, ha csak azt nézzük, hogy olyan legendás dolgokat adott nekünk, mint a Black Mesa labor, az ellenséges idegenek, Gordon Freeman vagy a G-Man. A játékot a kritikusok és a játékosok is az egekig magasztalták a grafikája, a realisztikus játékmenete és a zökkenőmentes elbeszélése miatt. A Half-Life-ot talán az egyik legbefolyásosabb FPS játéknak tartják a történelemben.
Halo
Megjelenés Dátuma: 2001
Metacritic pontszám: 97
Megjegyzés: Ha rögtön a Halo 3, 4 vagy 5 verziókkal akarsz kezdeni, akkor legalább nézz meg néhány videót erről a verzióról, hogy teljes képed legyen a sztoriról a maximális élvezet érdekében.
Amikor a Halo-t először piacra dobták, mindenki erről a játékról beszélt, ennyi pedig elég is volt ahhoz, hogy főhőse, Master Chief az egyik legikonikusabb karakterévé vált a videójátékok történetének, talán Pikachu és Mario vetekedhet a hírnevével.
A játékot a legendás Bungie Studios fejlesztette, és egy csillagközi háborúról szól, ami az emberiség és az idegenek szövetsége, a Covenant között dúl. A forradalmi sci-fi játék az FPS élmény és a multiplayer játékmód úttörője volt, így nem kell sokat keresgélni azzal kapcsolatban, hogy milyen hatása volt a játékvilágra.
BioShock
Megjelenés dátuma: 2007
Metacritic pontszám: 96
Megjegyzés: A BioShock és a BioShock Infinite játékokkal érdemes kezdeni. A BioShock 2-nek ugyanis már alig van köze az eredeti stúdióhoz.
Minden BioShock játék az elejétől a végéig egy nagyon kemény menet. A BioShock egy teljesen új irányt választott a többi listán szereplő játékhoz képest: habár a sci-fi műfajnak erőssége az, hogy filozófiával foglalkozik, a legtöbb játéknak nem jön össze a legjobban. A BioShock azonban gyönyörűen sző egy azonosulható és hatásos filozófiai hálót a játék története köré, az első rész például az objektivista tanokat boncolgatja.
Mega Man
Megjelenés dátuma: 1987
Metacritic pontszám: nincs
Megjegyzés: Először próbáld ki a legacy gyűjteményt, majd a Mega Man Battle Network szériával folytasd.
A Mega Man tipikusan egy olyan klasszikus, amit érdemes időnként elővenni, mivel minden egyes újrajátszás alkalmával egy másfajta perspektívát nyújt a Mega Man mitológiáról. Azok, akik bármelyik Mega Mannel játszottak, a fenomenális zenék mellett az anime-ihlette tervezést, a lenyűgöző jövőbeli történetet és a dühítő nehézséget emelték ki a játékkal kapcsolatban.
Deus Ex
Megjelenés dátuma: 2011
Metacritic pontszám: 90
Megjegyzés: A Deus Ex-et PC-n érdemes játszani a maximális élményért.
Néhányan amellett szeretnek érvelni, hogy a Deus Ex egy olyan játék, amit csak a cyberpunk műfaj rajongóinak érdemes kipróbálni, néha odáig elvíve a beszélgetést, hogy ha a Blade Runnert élvezted, akkor biztosan élvezni fogod a Deus Exet is.
A történet arról szól, hogy összeesküvés-elméletek és titkos társaságok világuralomra törekednek, szóval ez a sci-fi már csak a történetével is magába szív. A játék a nanotechnológiától a mesterséges intelligenciáig minden kedvenc technikai újításainkat tartalmazza, mindeközben pedig egészséges keveréke az RPG és az FPS típusú játékoknak, emellé pedig még izgalmas titkokat is tartogat számunkra.
Dead Space
Megjelenés dátuma: 2008
Metacritic pontszám: 86
Megjegyzés: Játszd végig az egész Dead Space trilógiát. Egyesek szerint a Dead Space 2 a legjobb a szériából.
A Dead Space a kevés olyan horrorjátékok egyike, amelyet élvezet játszani. Amikor a lövöldözős, sci-fi horrorjáték először piacra került, egyszerre ijesztette meg és nyűgözte le a legtöbb játékost, főként a légkörével, a felejthetetlen „jump scare” borzalmaival és magával a történettel egyaránt.
A Visceral Games fejlesztőgárdája mindenhonnan merített egy csipetnyi inspirációt, az Alientől az Event Horizonon és A Dolgon át a Doom szériáig, hogy egy olyan játékot alkosson, ami a játékosoknak tökéletes lehet egy visszatérésre, és, hogy beszédtéma legyen az elkövetkező években.
Mass Effect
Megjelenés dátuma: 2008
Metacritic pontszám: 89
Megjegyzés: Az egész trilógia megér minden percet.
A tökéletes űr-szappanopera, amely biztosan ott szerepel mindenki tízes listáján. A Mass Effect fejlesztője, a Bioware nagyon sok jó dolgot merített a fent említett Knights of the Old Republicból és beemelte egy eredeti történetbe. A tökéletes szinkron, a végtelen univerzum, a menő fegyverek, az elragadó történet hatalmassá emelte a szériát, ami miatt megéri leporolni és kijátszani újra ezt a klasszikust.
Doom 2016
Megjelenés Dátuma: 2016
Metacritic pontszám: 85
Megjegyzés: Játszd végig először a Doom 2016-ot, mielőtt nekiállnál az új Doom Eternalnak.
A Doom is egy tipikusan korszakalkotó játék volt, talán elsőként kombinálta az FPS élményt vallásos ötletekkel és futurisztikus technológiákkal. A Doom nagyon heves játékmenettel és gyilkos metálzenével van tele, egy olyan FPS játék, amivel kötelező játszanod az életed egy pontját, már csak azért is, mert a Doom fejlesztőcsapata hosszú évtizedeken át trendeket teremtett a játékaival.