Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

100 milliós veszteség fenyegeti Leonardo DiCaprio új filmjét

100 milliós veszteség fenyegeti Leonardo DiCaprio új filmjét

100 milliós veszteség fenyegeti Leonardo DiCaprio új filmjét
Shutterstock/Illusztráció

Paul Thomas Anderson legújabb filmje, a Egyik csata a másik után a kritikai elismerések ellenére akár 100 millió dolláros veszteséget is termelhet a mozikban, miközben más nagyköltségvetésű alkotások, köztük az A24 The Smashing Machine című sportdráma is komoly bukással küzd.

A Variety beszámolója szerint az elmúlt hétvége nem hozott áttörést az amerikai mozikban: több Oscar-esélyesnek tartott film is gyengén teljesített. Mark O’Meara, egy virginiai mozitulajdonos így fogalmazott: „A24 The Smashing Machine című filmje, amiben Dwayne Johnson alakítja az MMA-harcos Mark Kerrt, nagyon gyorsan elbukott. (…) Senki sem járt igazán jól a Roofman-nel sem.Lassú volt, mint a pokol. Azt hittem, jó filmekről van szó. Nagy volt a felhajtás körülöttük, de egyszerűen nem történt meg az áttörés.”

A cikk a videó után folytatódik

A számok magukért beszélnek: a Roofman mindössze 8 millió dolláros nyitóbevételt ért el, míg a The Smashing Machine második hétvégéjén 70%-os visszaesést szenvedett, így összesen 10,1 millió dollárnál tart. Jennifer Lopez zenés adaptációja, a Kiss of the Spider Woman pedig 34 millió dolláros költségvetés mellett csupán 850 ezer dollárt hozott.

Paul Thomas Anderson háromórás, Leonardo DiCaprio főszereplésével készült filmje, a Egyik csata a másik után ugyan világszinten már 140 millió dollárt gyűjtött, de a Warner Bros. közel 130 millió dollárt költött a gyártásra és további 70 milliót a marketingre. Mivel a jegybevételek fele a moziknál marad, a filmnek körülbelül 300 millió dollárt kellene elérnie a nullszaldóhoz. Ráadásul DiCaprio szerződése értelmében elsődleges részesedést kap a bevételekből.

Shawn Robbins, a Fandango elemzője szerint: „Ezek a presztízsfilmek nem tudtak FOMO-érzést kelteni a közönségben. Nem váltak igazi eseménnyé.” Úgy véli, a nézők egyre inkább hozzászoktak ahhoz, hogy a filmek rövid időn belül streamingre kerülnek: „Az emberek elvárják, hogy ezek a filmek sokkal hamarabb elérhetők legyenek otthon, mint korábban.”

A Warner Bros. ugyanakkor visszautasította a veszteségről szóló becsléseket: „A Warner Bros. visszautasítja a Variety névtelen forrásait és megalapozatlan becsléseit. A stúdió teljes kínálata, beleértve a One Battle After Another-t is, pénzügyi sikereket ért el 2025-ben, több mint 4 milliárd dolláros bevétellel.”

Az A24 esetében a The Smashing Machine bukása különösen aggasztó, hiszen a stúdió új stratégiája a közepes költségvetésű, de drágább filmek gyártására épül. A produkció 50 millió dollárba került, ami jóval meghaladja az indie stúdiók megszokott költségszintjét. Egy rivális stúdióvezető így fogalmazott: „Ez egy epikus bukás. Az A24 megvédte magát, de mindenki más nemzetközileg csúnyán ráfizetett. Lehet, hogy nem akarnak többé visszatérni ugyanahhoz a forráshoz.”

A szakértők szerint a mozik bevételei még mindig körülbelül 20%-kal elmaradnak a 2019-es szinttől, és a közönség leginkább a folytatásokat, előzményfilmeket és spin-offokat keresi. Eric Wold, a Texas Capital Securities elemzője szerint: „A fogyasztók évente csak néhányszor mennek moziba. Ahhoz vonzódnak, amit ismernek; a folytatásokhoz, előzményekhez és spin-offokhoz, ahol kisebb az esélye annak, hogy csalódottan távoznak.”