Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Egyszerre 10 tévécsatorna szűnik meg januártól Magyarországon – nagy nevek is vannak köztük

Egyszerre 10 tévécsatorna szűnik meg januártól Magyarországon – nagy nevek is vannak köztük

Egyszerre 10 tévécsatorna szűnik meg januártól Magyarországon – nagy nevek is vannak köztük
Shutterstock/Illusztráció

Véget ér egy korszak, összesen tíz tévécsatorna tűnik el Magyarországról.

A Paramount hónapok óta lebegtetett döntése most hivatalossá vált: 2025 végén 10, Magyarországon is elérhető tévécsatorna szűnik meg, köztük a hazai Comedy Central, amely több mint másfél évtizede meghatározó szereplője volt a magyar televíziós piacnak.

A cikk a videó után folytatódik

A vállalat nyáron még nem erősítette meg a Media1 értesüléseit, most azonban a 24.hu‑hoz eljuttatott közleményben egyértelműen fogalmaztak: „A Paramount a nézői szokások változásaira reagálva átalakítja nemzetközi pay TV portfólióját.”

A döntés értelmében 2026. január 1-jétől a következő csatornák lineáris formában megszűnnek Magyarországon:

  • Nick Music
  • TeenNick
  • MTV 80s
  • MTV 90s
  • MTV 00s
  • MTV Hits
  • MTV Live
  • Club MTV
  • Paramount Network
  • Comedy Central

A Paramount három csatornát megtart

A közlemény hangsúlyozza, az MTV, a Nickelodeon és a Nick Jr. továbbra is a Paramount magyarországi portfóliójának részei maradnak, és a vállalat „elkötelezettek e márkák további sikeres működtetése mellett”.

A Comedy Central 2008-as hazai indulása után gyorsan a legnézettebb csatornák közé emelkedett: 2010-re már az 5 legnépszerűbb magyar tévéadó között szerepelt, és olyan sorozatokat mutatott be elsőként, mint az Így jártam anyátokkal, a Family Guy vagy az Agymenők. A Paramount Network 2014-es indulása óta szintén fontos szereplővé vált a magyar piacon.

Az RTL-t is érinti a döntés

A megszűnő csatornák között több olyan is van, amelynek reklámidejét az RTL Magyarország értékesítette. A 24.hu szerint:

  • a Comedy Central,
  • a TeenNick,
  • és a Paramount Network

reklámfelületeit az RTL Saleshouse (korábban R-Time) kezelte. A csatornák eltűnésével az RTL reklámportfóliója biztosan szűkül, ami a fiataloknak szóló, szórakoztató tartalmak területén különösen érzékeny veszteség.

Miért történik mindez?

A Paramount indoklása szerint a lineáris tévézés visszaszorulása és a streaming térnyerése miatt szükségessé vált a portfólió átalakítása. A vállalat globálisan is racionalizálja csatornáit, és a hangsúlyt a digitális platformokra helyezi át.

A döntés ugyanakkor Magyarországon különösen látványos, hiszen a megszűnő csatornák között több ikonikus márka is szerepel, amik hosszú éveken át meghatározták a hazai tévés kínálatot.