Globális informatikai leállás: negyedmillió számítógép még mindig üzemen kívül van
Egy héttel a Crowdstrike által okozott globális számítógépes leállás után a helyzet ugyan javulóban van, de még mindig nem állt helyre teljesen a rend.
A Crowdstrike által okozott szoftverhibából eredő világméretű számítógépes leállás után egy héttel a vállalat közlése szerint az érintett gépek 97 százaléka ismét működőképes, ez azonban azt is jelenti, hogy körülbelül 250 ezer számítógép továbbra is használhatatlan állapotban van.
George Kurtz, a Crowdstrike vezérigazgatója a LinkedIn közösségi platformon tett bejegyzésében biztosította az érintetteket, hogy a cég nem nyugszik, amíg minden egyes számítógépet helyre nem állítanak. „Teljes erőbedobással dolgozunk a probléma megoldásán, és nem állunk meg, amíg minden ügyfelünk rendszere újra nem működik tökéletesen”, nyilatkozta Kurtz.
A vállalat azóta feltárta, hogy a múlt pénteki szoftverfrissítés tesztelési mechanizmusai átengedtek egy hibás fájlt, amely aztán a Windows operációs rendszerrel működő számítógépek összeomlását okozta. A Microsoft becslései szerint körülbelül 8,5 millió számítógépet érintett a probléma.
A leállás következményei különösen erősen éreztették hatásukat a légi közlekedésben. Számos légitársaság kénytelen volt járatokat törölni vagy jelentős késésekkel szembesülni, emellett egyes szupermarketek, kórházak, bankok és televíziós csatornák működésében is fennakadások keletkeztek.
A Crowdstrike közölte, hogy a történtek után fejleszteni fogják tesztelési rendszereiket, és a jövőben csak fokozatosan kívánják majd bevezetni a frissítéseket, amely lépés azt a célt szolgálja, hogy az esetleges problémák felmerülésekor ne érintse azonnal az összes ügyfelüket.