Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,36 Ft
Euró
385,91 Ft
Font
451,47 Ft
Bitcoin
69,907 $

Újra növekedésnek indulhatnak az élelmiszerárak

Szakértők szerint bár az utóbbi időben az élelmiszerárak emelkedése megállt, a közeljövőben ismét növekedésre kell számítani.

...svg content...Fotó: Az árusítótér ártájékoztató táblákkal az idén július elsején indult online árfigyelő rendszer kapcsán tartott sajtótájékoztató napján a budaörsi Tesco bevásárlóközpontban 2023. július 12-én. Az online árfigyelő rendszer hatékony fejlesztésnek bizonyult az infláció letörésére, arra, hogy "hatékonyan vegyük föl a szankciós inflációval szemben a versenyt" – mondta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő. MTI/Lakatos Péter
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Az elmúlt hetekben az élelmiszerárak emelkedésében ideiglenesen stagnálás volt tapasztalható, azonban a szakértők előrejelzése szerint ez a trend nem tartós, így a következő hónapokban akár újabb áremelkedést is tapasztalhatunk. A fogyasztók árérzékenysége azonban továbbra is magas, ami jelentős keresletet generál az akciós termékek iránt.

Az ATV Híradó stábja rendszeresen monitorozza az élelmiszerárakat, és az utóbbi időben tapasztalt változásokat is dokumentálta. Jelentésük szerint bár egyes alapvető élelmiszerek, mint például a száraztészta és a tejtermékek ára csökkentek, más termékek, mint például a trappista sajt ára emelkedett, jelenleg kilogrammonként 2490 forintért adják. Soron kívül Verőcei hajóbaleset: nagy sebességgel ütközhetett a motorcsónak, a szállodahajó kapitánya őrizetben

Raskó György agrárközgazdász szerint a gazdasági helyzet különösen érzékenyen érinti a szegényebb rétegeket, akik egyre inkább kénytelenek az olcsóbb és akciós termékekre támaszkodni, ezzel szemben a magasabb jövedelmű fogyasztók továbbra is képesek minőségi élelmiszereket vásárolni, ami utóbbi kategóriában is áremelkedést eredményez a piacon.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója hozzátette: „A fogyasztók árérzékenysége nagyon jelentős mértékű napjainkban is. Abból vonjuk le ezt a következtetést, hogy az akciós termékek iránt soha nem látott kereslet tapasztalható. Egyre nagyobb vásárlóréteget tesznek ki azok, akik kifejezetten az akcióban lévő termékeket keresik, és azokat részesítik előnyben.”