Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Virtuális pénznem, activity és filmforgatás is lehetséges egy budapesti alternatív iskolában

Virtuális pénznem, activity és filmforgatás is lehetséges egy budapesti alternatív iskolában

Virtuális pénznem, activity és filmforgatás is lehetséges egy budapesti alternatív iskolában
Fotó: Twenty20

A Fürkész Suliban egy osztály 20 főből áll, nincs csengő, a terem egy nappalira hasonlít, és figyelembe veszik a diákok egyéni kompetenciáit – többek között ettől is különleges a budapesti alternatív iskola.

A KSH adatai szerint az általános iskolások 3 százaléka, azaz körülbelül 22 ezer tanuló jár az iskolák 6 százalékát kitevő 154 olyan intézménybe, amelynek fenntartója nem az állam vagy az egyház. A magán- és az alapítványi iskolák több mint harmada a fővárosban működik, a Fürkész Innovatív Általános Iskolában pedig ma már 80 gyermeket nevelnek 160 szülővel és 20 pedagógussal.

A cikk a videó után folytatódik

Az alapítók, Berecz Zoltán és felesége, Berecz Melinda 3 gyermeket nevelnek, akiket kezdetben hagyományos állami iskolába írattak be, majd a tapasztalataik arra sarkallták őket, hogy otthagyják korábbi állásukat és az oktatás területén valami egészen újat alkossanak.

A Fürkész Sulit 2019 őszén nyitották meg, az online oktatást elősegítő videóikat több állami intézményben is felhasználták, saját pedagógiai programjukat hosszas kutatás után fejlesztették ki, amivel a tanárok nagyobb önállóságot kapnak, a tanulók egyedi kompetenciáihoz mérten pedig a tananyagtól adott esetben el is térhetnek.

Az osztályok 20 főből állnak, így jóval több időt tudnak szánni mindenkire, az osztálytermek egy nappalihoz hasonlóak, hogy a gyerekek kényelmesen és otthon érezhessék magukat, valamint csengő sem jelzi az óra kezdetét, mivel a diákoknak kell gondoskodnia róla, hogy szünet után mindenki visszaérjen a terembe – írta az Index.

Fontos határidő jár le a felsőoktatásba jelentkezők számára

Az iskolában hétfőtől csütörtökig a Nemzeti Alaptanterv szerint haladnak, amely némileg újragondolt és modernizált változatban van kivitelezve, a történelem órát például activity segítségével tanulták. A péntek projektnapnak lett kinevezve, ekkor mindenki a saját érdeklődésének megfelelő tevékenységet folytathat, többek között filmet forgatnak, programoznak, az általuk létrehozott termékeket egymás között értékesíthetik egy app-al, amelyhez virtuális pénznemet is bevezettek.

A hét utolsó iskolai napján pedig gyűlést tartanak, ahol a diákok bármilyen témakört, problémát megbeszélhetnek, legutóbb például arra jutottak, hogy a menzán megmaradt, érintetlen ételt rászorulóknak juttatják el, mindezen innovációkkal pedig az intézmény célja, hogy egy nyugodtabb, bizalmon alapuló légkört teremtsenek a dolgozók és a gyerekek számára.