Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Virtuális pénznem, activity és filmforgatás is lehetséges egy budapesti alternatív iskolában

A Fürkész Suliban egy osztály 20 főből áll, nincs csengő, a terem egy nappalira hasonlít, és figyelembe veszik a diákok egyéni kompetenciáit – többek között ettől is különleges a budapesti alternatív iskola.

...svg content...Fotó: Twenty20
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A KSH adatai szerint az általános iskolások 3 százaléka, azaz körülbelül 22 ezer tanuló jár az iskolák 6 százalékát kitevő 154 olyan intézménybe, amelynek fenntartója nem az állam vagy az egyház. A magán- és az alapítványi iskolák több mint harmada a fővárosban működik, a Fürkész Innovatív Általános Iskolában pedig ma már 80 gyermeket nevelnek 160 szülővel és 20 pedagógussal.

Az alapítók, Berecz Zoltán és felesége, Berecz Melinda 3 gyermeket nevelnek, akiket kezdetben hagyományos állami iskolába írattak be, majd a tapasztalataik arra sarkallták őket, hogy otthagyják korábbi állásukat és az oktatás területén valami egészen újat alkossanak. Soron kívül 2025-től kétéves Airbnb-moratórium lép életbe Budapesten

A Fürkész Sulit 2019 őszén nyitották meg, az online oktatást elősegítő videóikat több állami intézményben is felhasználták, saját pedagógiai programjukat hosszas kutatás után fejlesztették ki, amivel a tanárok nagyobb önállóságot kapnak, a tanulók egyedi kompetenciáihoz mérten pedig a tananyagtól adott esetben el is térhetnek.

Az osztályok 20 főből állnak, így jóval több időt tudnak szánni mindenkire, az osztálytermek egy nappalihoz hasonlóak, hogy a gyerekek kényelmesen és otthon érezhessék magukat, valamint csengő sem jelzi az óra kezdetét, mivel a diákoknak kell gondoskodnia róla, hogy szünet után mindenki visszaérjen a terembe – írta az Index.

Fontos határidő jár le a felsőoktatásba jelentkezők számára

Az iskolában hétfőtől csütörtökig a Nemzeti Alaptanterv szerint haladnak, amely némileg újragondolt és modernizált változatban van kivitelezve, a történelem órát például activity segítségével tanulták. A péntek projektnapnak lett kinevezve, ekkor mindenki a saját érdeklődésének megfelelő tevékenységet folytathat, többek között filmet forgatnak, programoznak, az általuk létrehozott termékeket egymás között értékesíthetik egy app-al, amelyhez virtuális pénznemet is bevezettek.

A hét utolsó iskolai napján pedig gyűlést tartanak, ahol a diákok bármilyen témakört, problémát megbeszélhetnek, legutóbb például arra jutottak, hogy a menzán megmaradt, érintetlen ételt rászorulóknak juttatják el, mindezen innovációkkal pedig az intézmény célja, hogy egy nyugodtabb, bizalmon alapuló légkört teremtsenek a dolgozók és a gyerekek számára.