Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,61 Ft
Euró
393,44 Ft
Font
460,18 Ft
Bitcoin
70,780 $

Kutatás: nőtt az utazási kedv, 2022-ben tízből kilenc ember szeretne utazni

Egy friss kutatás szerint a kelet-közép-európai régióban nyáron újra pörögni fog a turizmus.

Fotó: Twenty20
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Az idén nyáron visszatér az emelkedő pályára a turizmus a kelet-közép-európai régióban a növekvő szállásárak, a globális infláció és a szomszédságban dúló háború ellenére, a régió minden országában nőtt az utazási kedv, 2022-ben tízből kilenc ember szeretne utazni, többnyire a régión belül – ez derül ki a Szallas Group legfrissebb régiós kutatásából.

Az MTI-nek küldött közleményben Szigetvári József vezérigazgató a Nielsennel közösen végzett legutóbbi regionális kutatásuk alapján ismertette: a régió minden országában (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Románia) több mint 90 százalékra nőtt az utazási kedv. Soron kívül Kocsis Máté Magyar Péterről: „Nem ember és nem apa az ilyen”

A vendégek önállóan szervezett belföldi utazásra való hajlandósága 7-18 százalékkal nőtt. Változás van a preferált szállástípusokban is, a koronavírus-járvány miatt megerősödött a „non-hotelizáció”, azaz a hotelek és szállodák helyett sokan inkább a különálló, magán apartmanokat és vendégházakat választják.

A digitalizáció egyre fontosabb. A kelet-közép-európai turizmus az online foglalások felé tolódott el, 2014 és 2022 között az online bruttó foglalási érték aránya belföldön 27 százalékról 56 százalékra, a beutazó turizmusban pedig 40 százalékról 65 százalékra nőtt – tette hozzá. Becsléseik szerint 2026-ra az online bruttó foglalási érték aránya belföldön az idei 56 százalékról 63 százalékra, a beutazó turisztikai szegmensekben pedig 65 százalékról 97 százalékra nő.

Moldován Anna, a Google iparági menedzsere a közleményben ismertette a régiós utazási keresés néhány trendjét. A turizmus visszaállt növekvő pályára, az adatok alapján az idegenforgalmi és szálláskategóriás belföldi keresések idén már a 2019-es szint felett vannak a teljes régióban. A határokon átnyúló utazások és a turizmussal kapcsolatos keresések Kelet-Közép-Európában 41 százalékkal nőttek március és április között a február végi, az orosz-ukrán háború kezdetekor mért jelentős visszaesést követően.

A Google keresések alapján a legnépszerűbb úti cél Magyarországon a Balaton, Csehországban pedig egyre inkább a turisztikai látványosságokat keresik. Lengyelországban az agroturizmus iránti kereslet mutat növekvő tendenciát. Hozzátette: vélhetően az idén tovább fog nőni a régió országai közötti utazások száma. A Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában, a zrt. több mint 350 dolgozót foglalkoztat.

(MTI)

Széles mosollyal lépett a tárgyalóterembe az antifa támadások elsőrendű vádlottja

Ilaria Salis a Fővárosi Törvényszéken állt bíróság elé, hatalmas volt az érdeklődés.

Kocsis Máté Magyar Péterről: „Nem ember és nem apa az ilyen”

A Fidesz frakcióvezetőjét is mélységesen lesújtották azok a történtek, amiket Varga Judit mesélt el Magyar Péterről Hajdú Péter műsorában, a Frizbiben.