{"id":342408,"date":"2024-01-13T21:18:01","date_gmt":"2024-01-13T20:18:01","guid":{"rendered":"https:\/\/liner.hu\/?post_type=linernews&p=342408"},"modified":"2024-01-13T20:51:47","modified_gmt":"2024-01-13T19:51:47","slug":"marketingtrendek-fiatalok-tiktok-vallalkozasok-facebook","status":"publish","type":"linernews","link":"https:\/\/liner.hu\/marketingtrendek-fiatalok-tiktok-vallalkozasok-facebook\/","title":{"rendered":"Marketingtrendek: a fiatalokn\u00e1l a TikTok a nyer\u0151, a v\u00e1llalkoz\u00e1sokn\u00e1l a Facebook"},"content":{"rendered":"\n

B\u00e1r a fiatalok k\u00f6r\u00e9ben az Instagram \u00e9s a TikTok a nyer\u0151 (a 14-25 \u00e9ves koroszt\u00e1ly ak\u00e1r 4 \u00f3r\u00e1n\u00e1l is t\u00f6bbet l\u00f3g a neten), a v\u00e1llalkoz\u00e1sok tov\u00e1bbra is, a vet\u00e9lyt\u00e1rsaival szemben stagn\u00e1l\u00f3 felhaszn\u00e1l\u00f3sz\u00e1m\u00fa Facebookon kommunik\u00e1lnak a legt\u00f6bbet. 2024-ben a marketingben teh\u00e1t tov\u00e1bbra is kulcsszerepet kap a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia, azon bel\u00fcl is a r\u00f6vid \u00e9s k\u00f6nnyen fogyaszthat\u00f3 vide\u00f3kon lesz a hangs\u00faly, de a r\u00f6vid vide\u00f3k mellett sz\u00e1molni kell a tematikus \u00e9l\u0151 ad\u00e1sokkal \u00e9s a live ad\u00e1sok alatti \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9sekkel is. Tal\u00e1n mindezek \u00f6sszess\u00e9ge is hozz\u00e1j\u00e1rul ahhoz a kutat\u00e1si t\u00e9nyhez, mely szerint az internetfelhaszn\u00e1l\u00f3k 78%-a m\u00e1r a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1t haszn\u00e1lja els\u0151dleges inform\u00e1ci\u00f3forr\u00e1sk\u00e9nt.<\/p>\n\n\n\n

„A v\u00e1llalkoz\u00e1sok marketingeseinek tov\u00e1bbra sem lesz egyszer\u0171 feladatuk. 2024 az alkalmazkod\u00f3k\u00e9pess\u00e9g \u00e9s az innov\u00e1ci\u00f3 \u00e9ve lesz.”<\/em><\/strong> – mondja Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztiv\u00e1l f\u0151szervez\u0151je. Tov\u00e1bbra is az eszk\u00f6zt\u00e1r r\u00e9sze p\u00e9ld\u00e1ul az influenszermarketing (jelen pillanatban a marketingakt\u00edv c\u00e9gek 90%-a haszn\u00e1lja), de a mikro- \u00e9s nanoinfluenszerek fel\u00e9 fog fordulni a piac (10-100 ezer k\u00f6vet\u0151s v\u00e9lem\u00e9nyvez\u00e9rek). Nemcsak megfizethet\u0151ek, hanem az \u0151 hiteless\u00e9g\u00fck nagyobb, \u00e9s a k\u00f6vet\u0151t\u00e1boruk is akt\u00edvabb.<\/p>\n\n\n\n

Komoly el\u0151nyre tehetnek szert azok a c\u00e9gek, amelyek kihaszn\u00e1lj\u00e1k, hogy a felm\u00e9r\u00e9sek szerint 2024-re az \u00f6sszes keres\u00e9s k\u00f6zel 63%-a m\u00e1r hangalap\u00fa\/dikt\u00e1lt lesz. De kifizet\u0151d\u0151 a fenntarthat\u00f3s\u00e1g \u00e9s a t\u00e1rsadalmi felel\u0151ss\u00e9gv\u00e1llal\u00e1s is, amit a fogyaszt\u00f3k 66%-a d\u00edjaz lojalit\u00e1ssal vagy v\u00e1s\u00e1rl\u00e1ssal egy m\u00e1sik „nem felel\u0151s” c\u00e9ggel szemben. A szak\u00e9rt\u0151k a hossz\u00fa \u00e9s m\u00e9lyrehat\u00f3 szakmai cikkek \u00faj vir\u00e1gkor\u00e1t j\u00f3solj\u00e1k 2024-re (amely \u00edgy hitelesen kit\u0171nhet a r\u00f6vid tartalmak k\u00f6z\u00fcl), \u00e9s az sem meglep\u0151, hogy tov\u00e1bbra is stabilan az e-mail-marketinget tartj\u00e1k az egyik leghat\u00e9konyabb marketingcsatorn\u00e1nak (a marketingesek k\u00f6zel fele).<\/p>\n\n\n\n

Web\u00e1ruh\u00e1zak, chatbotok, el\u0151fizet\u00e9ses modell<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Nagy v\u00e1ltoz\u00e1s el\u0151tt \u00e1llnak az eddigi \u00fcgyf\u00e9lszolg\u00e1lati chatbotok, amelyeket imm\u00e1r az AI (mesters\u00e9ges intelligencia) tud\u00e1s\u00e1val felv\u00e9rtezve (pl. bet\u00f6lt\u00f6tt term\u00e9kinform\u00e1ci\u00f3k) magasabb v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajthatnak. Tov\u00e1bb d\u00fcb\u00f6r\u00f6g szakmai k\u00f6r\u00f6kben is az el\u0151fizet\u00e9ses \u00fczleti modell. Igaz, az amerikai \u00e1tlagot m\u00e9g nem \u00e9rt\u00fck el, ott \u00e1tlag 12 el\u0151fizet\u00e9s van h\u00e1ztart\u00e1sonk\u00e9nt, de elkezd\u0151d\u00f6tt a szakmai, v\u00e1llalati szegmensekben is a meg\u00fajul\u00f3 fizet\u00e9si modellre \u00e9p\u00fcl\u0151 szolg\u00e1ltat\u00e1sok versenye (pl. el\u0151fizet\u00e9ses szoftverek, exkluz\u00edv tartalmak, extra szolg\u00e1ltat\u00e1sok).<\/p>\n\n\n\n

A magyarorsz\u00e1gi online kiskereskedelem brutt\u00f3 forgalma n\u00e9mileg (+8,8%) n\u00f6vekedett, de a n\u00f6veked\u00e9st a haz\u00e1nkba be\u00e1raml\u00f3 \u00e9s jobb v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si \u00e9lm\u00e9nyt k\u00edn\u00e1l\u00f3 k\u00fclf\u00f6ldi shopok hajtj\u00e1k. A tranzakci\u00f3k t\u00f6bb mint fel\u00e9n\u00e9l ut\u00e1nv\u00e9ttel fizetnek a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k, \u00e9s 72%-ban h\u00e1zhoz sz\u00e1ll\u00edt\u00e1st k\u00e9rnek. A magyar web\u00e1ruh\u00e1zpiac 36 ezer webshopot jelent. Az \u00e1tlagos kos\u00e1r\u00e9rt\u00e9k 17.200 Ft. A v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k 60%-a 2024-ben m\u00e1r mobilr\u00f3l v\u00e1s\u00e1rol.<\/p>\n\n\n\n

A fenti inform\u00e1ci\u00f3k a Magyar Marketing Fesztiv\u00e1l szervez\u0151i \u00e1ltal szerkesztett Marketing Trendriportb\u00f3l sz\u00e1rmaznak. Az eddigi \u00e9vek alatt mindig telth\u00e1zas Magyar Marketing Fesztiv\u00e1l 2024. janu\u00e1r 25-\u00e9n, imm\u00e1r 11. alkalommal – a szervez\u0151k k\u00f6zlem\u00e9nye szerint -, minden eddigin\u00e9l er\u0151sebb szakmai el\u0151ad\u00e1sokkal \u00e9s tematikus termekkel nyitja meg kapuit a l\u00e1togat\u00f3k el\u0151tt. Az esem\u00e9ny c\u00e9lja – a hagyom\u00e1nyokhoz h\u00edven – a 2024-es \u00e9v v\u00e1rhat\u00f3 \u00fczleti \u00e9s marketingtrendjeinek bemutat\u00e1sa, a v\u00e1llalkoz\u00e1sok, c\u00e9gvezet\u0151k \u00e9s d\u00f6nt\u00e9shoz\u00f3k felk\u00e9sz\u00edt\u00e9se az idei \u00e9v kih\u00edv\u00e1saira. Emellett ki\u00e1ll\u00edt\u00e1ssal \u00e9s moder\u00e1lt kapcsolat\u00e9p\u00edt\u00e9ssel k\u00e9sz\u00fclnek a szervez\u0151k. A rendezv\u00e9ny r\u00e9szletes programja a www.marketingfesztival.hu oldalon \u00e9rhet\u0151 el.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Marketing Fesztiv\u00e1l j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l kider\u00fclt, melyek a legfrissebb marketingtrendek 2024-ben.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":342409,"parent":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","news_cat":[44,50],"newstag":[16065,35086,482,9549],"acf":[],"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/linernews\/342408"}],"collection":[{"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/linernews"}],"about":[{"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/linernews"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=342408"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/342409"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=342408"}],"wp:term":[{"taxonomy":"news_cat","embeddable":true,"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/news_cat?post=342408"},{"taxonomy":"newstag","embeddable":true,"href":"https:\/\/liner.hu\/wp-json\/wp\/v2\/newstag?post=342408"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}