Eltűnhetnek a vonalkódok a termékek csomagolásairól
A következő öt évben gyökeres változás várható a kiskereskedelemben, ugyanis a hagyományos vonalkódokat felválthatják az okos QR-kódok – derül ki a GS1 UK legfrissebb jelentéséből.
A brit kiskereskedelmi vezetők 41 százaléka biztos abban, hogy 2029-re az intelligens QR-kódok veszik át a hagyományos vonalkódok szerepét. A technológiaváltás már folyamatban van, ugyanis jelenleg 48 országban zajlanak tesztek, és olyan óriásvállalatok csatlakoztak a kezdeményezéshez, mint a PepsiCo, a Walmart, a Proctor and Gamble, a L’Oreal és az Amazon.
A Daily Record beszámolója alapján a technológia révén a vásárlók azonnal hozzáférhetnek majd a termékek eredetével, szén-dioxid-lábnyomával kapcsolatos adatokhoz, valamint az allergénekre vonatkozó figyelmeztetésekhez is. A környezettudatos fogyasztók nyomon követhetik az áruk teljes útját, beleértve az alapanyagok származási helyét és a szállítás során keletkező kibocsátásokat is.
Átalakul a vásárlói élmény
A szakértők szerint 2030-ra a részletes termékinformációkhoz való hozzáférés alapjaiban változtatja meg a kiskereskedelmet. A közelmúltban végzett felmérés szerint a cégek közel fele már alkalmazza a QR-technológiát, és további 50 százalékuk tervezi bevezetését két éven belül.
Kate Hardcastle kiskereskedelmi szakértő szerint „A fogyasztók egyre növekvő információigénye és a jobb vásárlói élmény iránti vágy még a legnagyobb márkák között is versenyhelyzetet teremt. Azok a vállalatok kerülnek előnybe, amelyek átlátható módon, könnyen elérhető információkat biztosítanak.”
A technológia jelentősége
Anne Godfrey, a GS1 UK vezérigazgatója szerint a „A vonalkód feltalálása modern világunk egyik legjelentősebb, ám kevéssé ismert története – használata gyakoribb, mint a Google-é.
A GS1 által fejlesztett új generációs QR-kódok azonban megalapozzák a következő kiskereskedelmi forradalmat, nagyobb befolyást adva a fogyasztók kezébe. Összekapcsolják a fizikai termékeket a digitális világgal, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy megfelelhessenek a fogyasztók növekvő információigényének.”