Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
368,23 Ft
Euró
393,16 Ft
Font
456,41 Ft
Bitcoin
66,084 $

Van még idő egy segítő táskára – higiéniás csomagokat juttatnak el rászorulóknak

Még nem késő feladni a menstruációs szegénységben élő hölgyeknek szánt csomagokat.

Fotó: illusztráció | unsplash
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő
TÉMÁK

A 2018-ban életre hívott #nemluxustáska adománygyűjtés célja, hogy a menstruációs szegénységben élő nők számára olyan csomagokat gyűjtsenek össze, melyek alapvető intimhigiéniás termékekből állnak.

A szervezők kérése, hogy az adományozók a termékeket egy „általuk már nem használt, de kifogástalan állapotban lévő női táskában” juttassák el a budapesti és vidéki gyűjtőpontok valamelyikére, ahonnan azok a Magyar Máltai Szeretetszolgálat segítségével kerülnek a rászorulókhoz. Soron kívül Négy családi házat ürítettek ki egy világháborús robbanóeszköz miatt Gödöllőn

A személyesen leadott csomagok mellett idén is besegít a kampányba a Foxpost is, bármelyik automatájukból ingyenesen adhatók fel március 11-ig az adományok.

Több tízezer csomaggal segítettek a magyarok

„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat kulcsszerepet játszik a kampány logisztikájában és garantálja, hogy az adományok a gondoskodásuk körébe tartozó, mélyszegénységben élő nőkhöz jussanak el. A kampány alapítói 2018 decemberében eredetileg 100-150 táskányi adományt vártak, de már az első évben több, mint tízezer szeretettel teli „nemluxustáska” gyűlt össze, amelyeket korábbi tulajdonosaik boldogan töltöttek meg és ajánlottak fel a jótékony cél érdekében. 2018. óta összesen közel 44.000 csomagot adományoztak” – írják a szervezők közleményükben.

„Huszka Ági, stílusszakértő és színtanácsadó és Kovács-Pálffy Anna, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat jelenleg GYED-en lévő munkatársa mellett Sipos-Mohai Réka, pénzügyi szektori vezető szervezi a kampányt. A kampány ötletadói közül Cserta Szandra, a Kívül Belül Boldogság alapítója ma már csak mint ötletgazda van jelen a kampányban.”

Mint írják, hazánkban is sok nő érintett a menstruációs szegénységben, ami miatt nem tudják megvásárolni a számukra alapvető fontosságú intim higiéniás termékeket. Ez amellett, hogy egészségügyi kockázatokat is jelent, megfosztja a nőket méltóságuktól és megnehezíti a hétköznapjaikat is, legyen szó akár az oktatás, akár a munka világában való részvételről is. A #nemluxustaska kampány erre is felhívja a figyelmet, fókuszba helyezve a problémát, valamint annak megoldását.