Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,53 Ft
Euró
393,77 Ft
Font
457,11 Ft
Bitcoin
64,393 $

Alacsonyan fogja tartani a kormány az üzemanyagárakat

A Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára elmondta, a gazdaság működése és az infláció megfékezése miatt döntött úgy a kormány, hogy árplafont vezet be az üzemanyagoknál, a lépés kedvező helyzetbe hozza a családokat is.

Twenty20
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A Magyar Nemzetnek adott interjújában Izer Norbert arról beszélt, hogy a kormány sikeres gazdaságpolitikájának köszönhetően a benzináremelést is könnyebben kigazdálkodhatja a társadalom. Szerinte a kormány a lehető legalacsonyabban tartja az üzemanyagok jövedéki adóját, miközben az Európai Unió adóemelést várna el.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal statisztikája alapján a hazai üzemanyag-forgalomra egyelőre nem gyakorolt különösebb hatást a világpiac folyamatainak alakulása, az árak emelkedése – tette hozzá, kiemelve, több benzin fogyott a járvány előtti év, vagyis 2019 szeptemberének végéhez képest is, a gázolajnál még ennél is nagyobb a növekedés. Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

Izer Norbert arról is beszélt, hogy az utóbbi időben nemcsak a benzin ára emelkedett, hanem nőtt a magyar átlagbér is – írta az MTI.

Rámutatott: 2004-ben az átlagfizetésből 362 liter üzemanyagot lehetett vásárolni, 2010-ben 415 litert, 2021 augusztusában pedig az akkori 283 ezer forintos átlagbérből 623 liter benzint. A lap kiszámolta: az árplafon november 15-i bevezetése után, 480 forintos árral számolva, 591 literre lehet elég a jelenlegi nettó átlagfizetés.

A politikus szerint a kormány mindent megtesz azért, hogy a lehető legalacsonyabban tartsa az üzemanyagárakat. „Példaként mondhatom, hogy Magyarország – az EU-ban egyedülálló módon – csökkentette az üzemanyagok adóját: április 1-jétől a gázolaj esetében literenként tíz forinttal, a benzinnél literenként öt forinttal mérséklődött a jövedéki adó” – fogalmazott az államtitkár, aki kritizálta az Európai Unió gyakorlatát, amely meghatározza, hogy a tagállamoknak mennyi pénzt kell beszedniük jövedéki adóként az üzemanyagok kereskedelme után, de nem veszi figyelembe az unión belüli kereseti eltéréseket, az életszínvonalbeli különbségeket.

„Ez pedig – különösen a jelenlegihez hasonló világpiaci folyamatok, drágulás idején – rendkívül méltánytalan a közép-európai tagországok állampolgáraira nézve” – tette hozzá, kiemelve, az EU a mostaninál is magasabb jövedéki adót vár el Magyarországtól. A benzinnél például a jelenlegi 120 forint helyett 129 forintos jövedéki adót szorgalmaz literenként.