Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,11 Ft
Euró
394,23 Ft
Font
460,38 Ft
Bitcoin
63,198 $

Vége a trükkös akcióknak, de jött helyettük valami más

Áthúzott árakkal már ritkábban, egyéb „ajándékokkal” viszont egyre többször találkozhatunk a boltokban.

Fotó: Twenty20 (illusztráció)
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő
TÉMÁK

Május végével egy korszak is véget ért az üzletekben, ugyanis az Európai Unió új irányelve miatt alaposan átvariálták az akciózás szabályait. Számtalan visszaélés volt ezek kapcsán, elég csak a Black Friday „kedvezményeire” gondolni, ahol a „leárazott” termékek zömének árát a fekete péntek előtt emelték meg, megtévesztve ezzel a vásárlókat.

Ugyanakkor nem csak az online webáruházakra volt jellemző ez az üzletpolitika, mezei bevásárlóközpontokban is gyakorta szembesülhettünk az „elképesztő akciókkal”, melyek sokszor túl szépek voltak ahhoz, hogy igazak is legyenek. Soron kívül Ez történik, ha gyakran fogyasztunk tojást

Az EU döntése alapján azonban május 28-tól az üzletek/webshopok már csak az árleszállítást megelőző 30 nap legolcsóbb árából „akciózhatnak”, ráadásul a bruttó árat is kötelesek feltüntetni. Az már persze a rendelet életbe lépése előtt sejthető volt, hogy a régi helyére újabb trükkök érkeznek.

Mint ahogy azt a napi.hu is megírta, a boltok áttértek a „kettőt fizet, hármat kap” akciókra, a meghatározott összeg feletti „ajándék” termékekre, a pontgyűjtőkre, az applikációkon belüli kedvezményekre.

Az „akció” kifejezés helyett pedig egyéb egyszavas figyelemfelhívó szlogeneket alkalmaznak, amivel elkerülhetik, hogy kötelezően ki kelljen írni az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árát, és ami már valószínűleg jóval kevésbé lenne vonzó a vásárlók számára.

Szoboszlai visszatért a Liverpool kezdőcsapatába az Európa-liágban

Nemcsak magyar szempontból volt az egyik legfontosabb kérdés, hogy Szoboszlai Dominik visszatérhet-e a Liverpool kezdőcsapatába az Európa-ligában, a sorozat negyeddöntőjének visszavágóján.