Dollár
427,03 Ft
Euró
423,82 Ft
Font
485,44 Ft
Bitcoin
20,165 $

Vége a trükkös akcióknak, de jött helyettük valami más

Fotó: Twenty20 (illusztráció)

Bense Róbert

2022. június 12. - 20:12

Áthúzott árakkal már ritkábban, egyéb „ajándékokkal” viszont egyre többször találkozhatunk a boltokban.

Május végével egy korszak is véget ért az üzletekben, ugyanis az Európai Unió új irányelve miatt alaposan átvariálták az akciózás szabályait. Számtalan visszaélés volt ezek kapcsán, elég csak a Black Friday „kedvezményeire” gondolni, ahol a „leárazott” termékek zömének árát a fekete péntek előtt emelték meg, megtévesztve ezzel a vásárlókat.

Soron kívül Lukasenka iskolásokat mozgósítana az alma és a burgonya betakarítására 

Ugyanakkor nem csak az online webáruházakra volt jellemző ez az üzletpolitika, mezei bevásárlóközpontokban is gyakorta szembesülhettünk az „elképesztő akciókkal”, melyek sokszor túl szépek voltak ahhoz, hogy igazak is legyenek.

Az EU döntése alapján azonban május 28-tól az üzletek/webshopok már csak az árleszállítást megelőző 30 nap legolcsóbb árából „akciózhatnak”, ráadásul a bruttó árat is kötelesek feltüntetni. Az már persze a rendelet életbe lépése előtt sejthető volt, hogy a régi helyére újabb trükkök érkeznek.

Mint ahogy azt a napi.hu is megírta, a boltok áttértek a „kettőt fizet, hármat kap” akciókra, a meghatározott összeg feletti „ajándék” termékekre, a pontgyűjtőkre, az applikációkon belüli kedvezményekre.

Az „akció” kifejezés helyett pedig egyéb egyszavas figyelemfelhívó szlogeneket alkalmaznak, amivel elkerülhetik, hogy kötelezően ki kelljen írni az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árát, és ami már valószínűleg jóval kevésbé lenne vonzó a vásárlók számára.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.