Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,38 Ft
Euró
393,83 Ft
Font
461,26 Ft
Bitcoin
70,431 $

Több, mint félmilliárd euró kártérítést követel két bloggertől a világhírű divatmárka

Rágalmazási pert indított egy olasz bíróság előtt a világhírű Dolce&Gabbana milánói divatház két amerikai blogger ellen, akik megosztották az egyik tervezőjük ázsiaiakkal szembeni rasszista kommentjét, ami egy bojkotthoz vezetett az ázsiai fogyasztók részéről.

Milánó, 2019. január 12. A Dolce & Gabbana olasz divatház õszi-téli férfi kollekciójának bemutatója a milánói divathéten 2019. január 12-én. MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi
Külföld

Nagy Noel

Szerkesztő

A divatáruház a keresetet már 2019-ben beadta egy milánói bíróságnál, ám a bloggerek csak most hozták nyilvánosságra az ügyet a Diet Prada nevű Instagram-fiókjukon – számolt be róla az AP hírügynökség. A fiók egyébként meglehetősen népszerű az új divattrendeket kritizálók körében, valamint a társadalmi ügyek iránt érdeklődők körében.

Susan Scafidi, a Fordham Jogi Iskola divatjogi intézetének vezetője és a két blogger jogi képviselője elmondta, ez a jogi eljárás csak arról szól, hogy elhallgattassák a Diet Pradát és személyesen Tony Liut és Lindsay Schuylert, a fiók vezetőit. Soron kívül Nagy tűz miatt kellett 50 embernek menekülnie egy budapesti társasházból

Az eset egyébként még 2018 novemberére vezethető vissza, amikor a Dolce&Gabbana súlyos bojkottal nézett szembe az ázsiai piac részéről több „kulturális érzéketlennek” bélyegzett videó miatt, amelyet egy Sanghaji kifutóműsor promóciós anyagának szántak. A botrányt tetőzte több, később nyilvánosságra hozott beszélgetés is, amelyben az eset kapcsán inzultálták az ázsiaiakat.

A nagyszabású show-t végül törölni kellett a felháborodás miatt, számos kínai kereskedelmi lánc pedig eltávolította a Dolce&Gabbana termékeit a polcaikról. Domenico Dolce és Stefano Gabbana tervezők, a divatmárka alapítói eredetileg azt állították, meghackelték az Instagram-fiókjukat, ahol a sértő kommentek születtek, de végül bocsánatot kértek az okozott sérelmekért.

Az eset azért került előtérbe ismételten, mert az olasz márka jogi képviselete amellett kezdett el érvelni, hogy nem Olaszország a megfelelő hely a pereskedésre, tekintve a bloggerek az Egyesült Államokban laknak, az okozott károk pedig Ázsiában történtek. Scafidi megerősítette, hogy a divatmárka több mint félmilliárd eurót követel a két bloggertől. Tételesen követelnek:

  • 450 millió eurót a „brand képének helyreállítására fordított összeg ellenértékeként”,
  • 3 millió eurót a cégnek,
  • 1 millió eurót Gabbanának (akinek a sértő megszólalásokat tulajdonítják),
  • 8.6 millió eurót a Sanghaji bemutató törléséért,
  • 8.6 millió eurót a stáb költségeiért és
  • 89.6 millió eurót a 2018. novembere és 2019. márciusa között kiesett ázsiai eladásokért.

Liu és Schuyler egy közös közleményt is kiadott az eset kapcsán, melyben jelezték, nem fogják hagyni elhallgattatni magukat, és folytatni fogják a küzdelmet a társadalmi ügyekben. Eddig 38 ezer dollárt sikerült összegyűjteniük a jogi képviseletre, de bármilyen segítséget elfogadnak.

Ennyi volt, Xabi Alonso biztosan nem lesz Szoboszlaiék edzője

A legfrissebb hírek szerint a Liverpool kiszállt a versenyből, így nem Xabi Alonso fogja követni a távozás előtt álló Jürgen Kloppot a kispadon.