Dollár
395,80 Ft
Euró
412,53 Ft
Font
480,85 Ft
Bitcoin
17,092 $

Több, mint félmilliárd euró kártérítést követel két bloggertől a világhírű divatmárka

Milánó, 2019. január 12. A Dolce & Gabbana olasz divatház õszi-téli férfi kollekciójának bemutatója a milánói divathéten 2019. január 12-én. MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi
not image

Nagy Noel

2021. március 8. - 11:14

Rágalmazási pert indított egy olasz bíróság előtt a világhírű Dolce&Gabbana milánói divatház két amerikai blogger ellen, akik megosztották az egyik tervezőjük ázsiaiakkal szembeni rasszista kommentjét, ami egy bojkotthoz vezetett az ázsiai fogyasztók részéről.

A divatáruház a keresetet már 2019-ben beadta egy milánói bíróságnál, ám a bloggerek csak most hozták nyilvánosságra az ügyet a Diet Prada nevű Instagram-fiókjukon – számolt be róla az AP hírügynökség. A fiók egyébként meglehetősen népszerű az új divattrendeket kritizálók körében, valamint a társadalmi ügyek iránt érdeklődők körében.

Soron kívül Még mindig magas arányban isszák az energiaitalokat az iskolás gyerekek

Susan Scafidi, a Fordham Jogi Iskola divatjogi intézetének vezetője és a két blogger jogi képviselője elmondta, ez a jogi eljárás csak arról szól, hogy elhallgattassák a Diet Pradát és személyesen Tony Liut és Lindsay Schuylert, a fiók vezetőit.

Az eset egyébként még 2018 novemberére vezethető vissza, amikor a Dolce&Gabbana súlyos bojkottal nézett szembe az ázsiai piac részéről több „kulturális érzéketlennek” bélyegzett videó miatt, amelyet egy Sanghaji kifutóműsor promóciós anyagának szántak. A botrányt tetőzte több, később nyilvánosságra hozott beszélgetés is, amelyben az eset kapcsán inzultálták az ázsiaiakat.

A nagyszabású show-t végül törölni kellett a felháborodás miatt, számos kínai kereskedelmi lánc pedig eltávolította a Dolce&Gabbana termékeit a polcaikról. Domenico Dolce és Stefano Gabbana tervezők, a divatmárka alapítói eredetileg azt állították, meghackelték az Instagram-fiókjukat, ahol a sértő kommentek születtek, de végül bocsánatot kértek az okozott sérelmekért.

Az eset azért került előtérbe ismételten, mert az olasz márka jogi képviselete amellett kezdett el érvelni, hogy nem Olaszország a megfelelő hely a pereskedésre, tekintve a bloggerek az Egyesült Államokban laknak, az okozott károk pedig Ázsiában történtek. Scafidi megerősítette, hogy a divatmárka több mint félmilliárd eurót követel a két bloggertől. Tételesen követelnek:

  • 450 millió eurót a „brand képének helyreállítására fordított összeg ellenértékeként”,
  • 3 millió eurót a cégnek,
  • 1 millió eurót Gabbanának (akinek a sértő megszólalásokat tulajdonítják),
  • 8.6 millió eurót a Sanghaji bemutató törléséért,
  • 8.6 millió eurót a stáb költségeiért és
  • 89.6 millió eurót a 2018. novembere és 2019. márciusa között kiesett ázsiai eladásokért.

Liu és Schuyler egy közös közleményt is kiadott az eset kapcsán, melyben jelezték, nem fogják hagyni elhallgattatni magukat, és folytatni fogják a küzdelmet a társadalmi ügyekben. Eddig 38 ezer dollárt sikerült összegyűjteniük a jogi képviseletre, de bármilyen segítséget elfogadnak.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.