Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
367,69 Ft
Euró
393,43 Ft
Font
458,13 Ft
Bitcoin
64,170 $

Több milliárd forintba kerülhet az átlagsebesség-mérés bevezetése Magyarországon

Egyelőre nincsenek tervek a használatarányos e-matrica bevezetésére, melyet a magyar autópályák használatára alkalmaznának, mint ahogyan átlagsebesség-mérésre sem számíthatunk a közeljövőben.

Unsplash
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

A Napi.hu hírportálnak adott interjújában Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója elmondta, ugyan a NÚSZ rögzíti a rendszámokat a gyorsforgalmi utakon, de ez még kevés lenne ahhoz, hogy átlagsebesség-mérést vezessenek be a magyar utakon.

Hozzátette, egy ilyen rendszer bevezetése természetesen kormányzati döntés, és nem lehet kijelenteni azt sem, hogy a technikai feltételek adottak. A rendszert fejleszteni kellene, hiszen az átlagsebesség-adatok nincsenek rögzítve, és a kamerákat is hitelesíteni kellene. Soron kívül Végre rájöttek a tudósok, honnan származhat a Föld körül keringő „minihold”

Európában több helyen néhány km-es szakaszokon próbálkoznak már az átlagsebesség-méréssel, ám Bartal szerint ez olyan, mint a szupertraffipax – mindenki tudja, hol vannak és lefékeznek a megengedett sebességre:

„Hosszabb távon mérve pedig a rendszer egy kávézással vagy rövid pihenővel kijátszható, amely nyilván jelentősen csökkenti az átlagsebességet.”

A használatarányos autópályadíjak hazai bevezetése kapcsán a szakember elmondta, nincsenek ilyen terveik, a jelenlegi matricás rendszer jól működik, míg használatarányos megoldásokra rosszul működő példákat találni.

„Egy műhold alapú megoldás persze működhetne a telefonok segítségével is, de bármilyen hiba esetén, amely lehet akár kieső térerő, a felelősség az úthasználót terheli, és a büntetést is neki kell fizetnie.”

4-2-re fordított a Manchester United, kikaptak Szoboszlaiék Liverpoolban

A Manchester United és a Liverpool is egy nagyon nehéz estén van túl az angol bajnokságban.