Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,08 Ft
Euró
393,84 Ft
Font
460,12 Ft
Bitcoin
63,637 $

Végig Márki-Zay lejáratása lett volna a Telex célja a kampányban?

A Transzparens Újságírásért Alapítvány megnézte a korábbi miniszterelnök-jelöltről írt cikkek hangvételeit, és érdekes dologra bukkant. 

Fotó: MTI/Illyés Tibor
Belföld

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

A Transzparens Újságírásért Alapítvány elővette a kampányidőszak cikkeit a február 25. és március 8. közötti időszakból, és azt nézték meg, hogy az ellenzék miniszterelnök-jelöltjével, Márki-Zay Péterrel mekkora mennyiségben, és milyen hangvételben foglalkoztak a hazai sajtótermékek. 

A kormánypártinak tartott Origo, Magyar Nemzet és Mandiner, valamint a kormánykritikusnak tartott Index, Telex, és 444.hu került terítékre: Márki-Zay Péterről 173 cikk született, ennek a 71 százaléka negatív hangvételű volt (123 db). Soron kívül Ez történik, ha gyakran fogyasztunk tojást

A legmeglepőbb adat a Telex esetében derült ki: a kormánykritikusnak tartott lap cikkeinek mindössze 5 százaléka volt pozitív hangvételű – ami rosszabb arány, mint a kormánypártinak tartott Mandinernél látott 12 százalékos pozitív hangvételű arány –, amíg 78 százalékban negatívan számoltak be Márki-Zay Péterről.

A Telex ebben az időszakban Márki-Zay Péterre nézve rendszeresen negatív felhangokkal alkalmazza a jobboldali jelzőt és az ahhoz kapcsolódó értékeket – elsősorban azt a szóösszetételt szokták hangsúlyozni, hogy „bevallottan jobboldali”, ami azért is visszás, mert bevallani általában bűnöket szoktak – írják. 

A választások óta összesen 36 cikk foglalkozott címében Márki-Zay Péterrel, amelynek túlnyomó többsége negatív színben tünteti fel az egykori miniszterelnök-jelöltet. Mivel itt már nem is annyira a választási eredmények értékeléséről, sokkal inkább az abban viselt felelősség “szétosztásáról” volt szó, Márki-Zay pellengérre állításától eltérő narratíva is elképzelhető volt. 

A legjelentősebb a Direct36 cikkje volt, amely hosszasan elemzi, hogy miért Márki-Zay Péter volt a kampány elsőszámú felelősre – amelyre aztán hosszas bejegyzésben reagált a korábbi jelölt, aki most is vette a fáradtságot, és az Alapítvány által gyűjtött adatokra is volt pár szava: 

„EGY FIDESZ-KÖZELI ALAPÍTVÁNY SZERINT A TELEX VÉGIG ELLENEM KAMPÁNYOLT

Egy fideszes alapítvány keresett a héten, a Telex elfogultságával kapcsolatban akartak kérdezni, de ettől elzárkóztam (ahogy az ellenzéki pártok és politikusok gyalázásában sem voltam partnere egyetlen kormánypárti médiának sem). A cikket viszont most elolvastam – akármilyen szándékkal írták is… Elég látványos az alábbi diagramon, hogy még a Mandiner is nagyobb arányban írt jelöltségemről pozitív hangvételben – és ez még erre a hétre is igaz lehet (a Telex Direkt36-cikke például egyáltalán nem a kampány elfogulatlan történetét tárgyalta, csak az engem lejárató információkat ismertette)…

A Telex újságíróit személyesen ismerem és munkájukat nagyra becsülöm. Az mondjuk tény, hogy amikor tavaly Lázár Jánossal egy remek PR-interjút készítettek kellemetlen kérdések nélkül, hiába ajánlgattam, hogy egy videó-interjúra én is nyitott vagyok, ráadásul nekem feltehetnek kritikus kérdéseket is. Az eheti jólszervezett lejáratókampány mögött viszont inkább az ellenzék egyes csoportjai állhatnak, akik a kampányt is csak akadályozták.

LEGINKÁBB AZ A RÁGALOM HÁBORÍT FEL, HOGY BÁRMILYEN KAMPÁNYPÉNZ NÁLAM KÖTHET KI – MIKÖZBEN A MOST ENGEM TÁMADÓKAT A KAMPÁNYBAN IS ÉPPEN AZ BOSSZANTOTTA, HOGY NEM HAGYTAM ŐKET LOPNI.“

Elmaradt a csoda, Szoboszlaiék kiestek az Európa-ligából

Szoboszlai Dominik ott volt a Liverpool kezdőjében az Atalanta ellen az Európa-liga negyeddöntőjének visszavágóján.

Milák Kristóf mégsem Ausztráliában készült a nagy visszatérésre

Milák Kristóf edzője, Virth Balázs megerősítette, hogy a versenyző hazai környezetben készült a múlt heti országos bajnokságra.

Primark-boltnyitás: sok a csalás, most a cég is megszólalt az ügyben

A magyarországi boltnyitást hivatalosan még nem jelentették be, így a budapesti üzlet webshoppal sem rendelkezik, mégis rengetegen próbálnak online vásárolni, amely miatt sokan csalás áldozatául esnek. A fast fashion cég most megszólalt az ügyben.