Dollár
420,05 Ft
Euró
419,39 Ft
Font
481,86 Ft
Bitcoin
20,247 $

Manapság jóval tájékozottabbak a magyar internetes vásárlók, ám az elvárások is növekedtek

Fotó: Twenty20
not image

Borbély Fanni

2022. június 26. - 02:49

Habár manapság már jóval tudatosabbak az internetes vásárlók Magyarországon, egyre komolyabb elvárásokat támasztanak a webáruházak felé.

A Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából derült ki, hogy a vásárlók manapság jóval tudatosabbak, és sokkal jobban tájékozódnak a webáruházak oldalain, könnyebben győződnek meg egy weboldal mögött álló cég valódiságáról, s egyre jobban kirajzolódik az is, hogy a vásárlók számára az az egyik legfontosabb szempont, hogy mihamarabb megkapják megrendelt termékeiket.

Soron kívül Brit külügyminiszter: addig fogjuk támogatni Ukrajnát, amíg meg nem nyeri a háborút

“A vevők egyre tudatosabban választanak webáruházat, már nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár”

– hangsúlyozta Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

Zabari szerint a vásárlók egyre érzékenyebbek a szállítás és az átvétel módjára, s szemmel láthatóan azt tartják a legfontosabbnak, hogy mielőbb hozzájussanak megrendelt termékeikhez. Évekkel ezelőtt teljesen normális volt az 5 napos szállítási idő, ám ez mostanra rövidült, a vásárlók pedig el is várják, hogy a lehető leggyorsabban kézhez kapják a csomagot.

A megkérdezettek közel háromnegyede kizárólag akkor dönt a vásárlás mellett, ha az adott termék készleten van, és akár aznap át tudja venni személyesen, vagy nagyon rövid szállítási idővel juthat hozzá az áhított termékhez. A vásárlók majdnem 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a házhoz szállítást, a személyes átvételt, és a csomagpontos kézbesítést.

“A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat.”

Amellett, hogy a vásárlók már jóval tudatosabban böngészik a webshopok kínálatait, komoly elvárásokat is támasztanak feléjük a szállítás kapcsán: a futárszolgálatok közül a nagyobb vállalatokat ismerik a legtöbben, ezért inkább azokat is pártolják, de a legkruciálisabb kérdés a szállítási költség.

A vevők ugyanis az esetek többségében az ingyenes szállítást keresik, mely természetesen a vállalkozásoknak pénzbe kerül, így mára megszokottá vált, hogy a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhoz szállításnál 20 ezer forintos határ.

A megkérdezettek mintegy 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 10 ezer forintos vásárlás esetén már elvárja az ingyenes szállítást, míg a házhozszállítás esetében 20 ezer forint felett már ingyenes szállítást szeretnének. Meglepő lehet, de 12 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy kizárólag abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás – írja a Napi.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.