Dollár
420,75 Ft
Euró
419,76 Ft
Font
482,37 Ft
Bitcoin
20,298 $

A növekvő költségekre hivatkozva tovább emeli árait a Starbucks

Fotó: hellomikee / Twenty20

Czinder Tímea

2022. február 6. - 21:18

Tavaly októberben és idén januárban is történt már drágulás, a cég azonban azzal érvel, ez nem elegendő ahhoz, hogy a vállalat továbbra is nyereséges maradjon.

A népszerű amerikai üzletlánc kedden jelentette be, az emelkedő termékárak, infláció, kereslet és munkavállalói fizetések miatt a vállalat újraértékelte árstratégiáját. Ennek eredménye nem a vásárlóknak kedvez, a Starbucks vezetői ugyanis a 2021. októberi drágulás után idén újabb áremelésről döntöttek.

Soron kívül Rettentőn megdrágult a jogsiszerzés, egyre kevesebb a tanuló vezető

Januárban ugyan történt már egy emelés, a vezetők szerint azonban ez nem elegendő ahhoz, hogy a cég továbbra is nyereségesen tudjon működni. A további árazási intézkedések fontos szerepet játszanak a költségek csökkentésében.

A kávézólánc egyébként 31 százalékos profitnövekedéssel zárta 2021 utolsó három hónapját, bevétele pedig 8,1 milliárd dollárra nőt, ezzel 19 százalékos növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest – számolt be a Good Morning America.

„Az omikron-variáns gyors elterjedése az Egyesült Államokban megkívánta tőlünk, hogy gyors változásokat hozzunk létre az árazási stratégiában”

– nyilatkozta Kevin Johnson vezérigazgató.

Hozzátette, a koronavírus-oltást támogató bérkiegészítés és a karanténba került dolgozók pénzügyi támogatása lényegesen nagyobb összeget emésztett fel a vártnál.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.