Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,94 Ft
Euró
394,20 Ft
Font
458,74 Ft
Bitcoin
64,528 $

A növekvő költségekre hivatkozva tovább emeli árait a Starbucks

Tavaly októberben és idén januárban is történt már drágulás, a cég azonban azzal érvel, ez nem elegendő ahhoz, hogy a vállalat továbbra is nyereséges maradjon.

Fotó: hellomikee / Twenty20
Észak-Amerika

Czinder Tímea

Szerkesztő

A népszerű amerikai üzletlánc kedden jelentette be, az emelkedő termékárak, infláció, kereslet és munkavállalói fizetések miatt a vállalat újraértékelte árstratégiáját. Ennek eredménye nem a vásárlóknak kedvez, a Starbucks vezetői ugyanis a 2021. októberi drágulás után idén újabb áremelésről döntöttek.

Januárban ugyan történt már egy emelés, a vezetők szerint azonban ez nem elegendő ahhoz, hogy a cég továbbra is nyereségesen tudjon működni. A további árazási intézkedések fontos szerepet játszanak a költségek csökkentésében. Soron kívül Hiányosságokat fedezett fel az UniCredit Banknál az MNB, 28 milliós bírságot szabott ki

A kávézólánc egyébként 31 százalékos profitnövekedéssel zárta 2021 utolsó három hónapját, bevétele pedig 8,1 milliárd dollárra nőt, ezzel 19 százalékos növekedést produkált az előző év azonos időszakához képest – számolt be a Good Morning America.

„Az omikron-variáns gyors elterjedése az Egyesült Államokban megkívánta tőlünk, hogy gyors változásokat hozzunk létre az árazási stratégiában”

– nyilatkozta Kevin Johnson vezérigazgató.

Hozzátette, a koronavírus-oltást támogató bérkiegészítés és a karanténba került dolgozók pénzügyi támogatása lényegesen nagyobb összeget emésztett fel a vártnál.