Clouds
21 Budapest
Dollár
342,57 Ft
Euró
368,79 Ft
Font
430,63 Ft
Bitcoin
25,741 $

A Sony újabb PC-s portokat jelentett be

TÉMÁK:
#Sony
Fotó: Naughty Dog
Konzol/Videójátékok
not image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Az ok pedig nagyon egyszerű: döbbenetesen sok pénzt hoznak a konyhára a PC-s portok.

A PC Gamer jelentése szerint a Sony megerősítette, hogy a jövőben is folytatják a first-party játékok PC-s portjainak kiadását, és azt is elárulták, hogy a döntés mögött egy egyszerű ok áll: rengeteg pénzt keresnek a PC-s portokkal.

Soron kívül Még egy ideig nem hagyja el a kórházat Ferenc pápa

Elég csak a The Last of Us Part I-re gondolnunk, mely bár igen masszív problémákkal küzdött a megjelenéskor, és egyes hibákat még mindig nem sikerült kijavítani, úgy tűnik, a Sony folytatja a stratégiát, és a lehető legtöbb first-party címét ki fogja adni PC-re is.

A vállalat 2022-es pénzügyi jelentéséből derült ki, hogy miért döntöttek így: az „egyéb” fül alatt a különböző perifériákból származó bevételeket listázták, beleértve a PlayStationVR-t, valamint a PlayStation konzolokon kívüli platformokon megjelenő first-party címek értékesítéséből származó bevételeket.

Ha megnézzük az elmúlt két pénzügyi év eredményeit, azonnal látszik, hogy komoly összegeket zsebel be a vállalat a PC-s portokkal (is). A 2021-es pénzügyi évben ugyan nem történt sok változás:

  • 2021. első pénzügyi negyedév: 385,8 millió dollár;
  • 2021. második pénzügyi negyedév: 303,2 millió dollár;
  • 2021. harmadik pénzügyi negyedév: 347,2 millió dollár;
  • 2021. negyedik pénzügyi negyedév: 379,1 millió dollár.

Ezzel szemben azonban a 2022-es év már egészen másképp alakult, sőt, majdnem megduplázták a 2021-es eladásokat:

  • 2022. első pénzügyi negyedév: 443,6 millió dollár;
  • 2022. második pénzügyi negyedév: 399,8 millió dollár;
  • 2022. harmadik pénzügyi negyedév: 601,7 millió dollár;
  • 2022. negyedik pénzügyi negyedév: 1,048 milliárd dollár.

Azt azonban nem lehet pontosan megmondani, hogy a jelentős bevételnövekedés mekkora része tulajdonítható közvetlenül a PC-s eladásoknak. A „perifériák” ugyanis mindent lefednek, beleértve az olyan eszközöket is, mint a kontrollerek, ráadásul a PSVR2 február 22-én jelent meg, pont a Sony negyedik negyedévének közepén.