Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,85 Ft
Euró
395,14 Ft
Font
461,32 Ft
Bitcoin
65,019 $

Sétány készül a pesti alsó rakparton

A Főpolgármesteri Hivatal hétfői közleménye szerint megszületett a megállapodás a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részének megújításáról, így a sétányról szóló szerződés május 26-tól megköthetővé válik.

Fotó: Korzó Tervezési Stúdió
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Tájékoztatásuk szerint a rakpartok gyalogosbarát megújítása a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részén kezdődik mintegy 500 méteres szakaszon a gyalogos kapcsolat kialakításával.

A munkálatok során szélesítik majd a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakaszt, kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől és fákat ültetnek. Az út felújításával egy időben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki, a gépjárművel sebességét pedig óránkénti 30 kilométeresre csökkentik. Soron kívül Novák Katalin nem igényelt magának lakást a lemondása után

A beruházás célja egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása a pesti oldalon, a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatásaként – írja az MTI.

A közlemény szerint a gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal és 35 fával. A sétány kialakítása érdekében a Markó utcai lehajtó támfalát a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével átépítik.

A sétány a Margit híd környezetében többnyire 5-6 méter széles lesz a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel. A Margit hídtól délre fasor lesz a sétány középvonalában.

Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon megmarad a közúti funkció 2×1 forgalmi sávon, és gyorsabb, könnyebb gyalogos lejutási lehetőséget biztosítanak a felső rakpartról a Duna-partra.

„Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni” – mutatott rá a Főpolgármesteri Hivatal, hozzátéve: a Duna-part talán a legjobb példa erre, ám számos európai városhoz hasonlóan itt is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart.