Dollár
419,19 Ft
Euró
406,17 Ft
Font
455,17 Ft
Bitcoin
18,975 $

A Ryanair vezére szerint búcsút inthetünk a 10 eurós repülőjegyeknek

Fotó: Pixabay

Czinder Tímea

2022. augusztus 11. - 13:20

Szerinte bizonyos, hogy évekre eltűnnek az igazán olcsó, akciós jegyek, úgy véli azonban, az emberek továbbra is gyakran szállnak majd repülőre, csak árérzékenyebbek lesznek.

Micheal O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója a BBC-nek nyilatkozva elmondta, véget ért a 10 eurós jegyárak korszaka, a légitársaság átlagos viteldíja pedig a tavalyi 40 euróról a következő öt évben nagyjából 50 euróra emelkedik.

Soron kívül Zelenszkij megerősítette: Ukrajna légvédelmi rakétákat kapott az Egyesült Államoktól

Az üzemanyagköltségek emelkedése – ami a repülőjegyek áremelkedését is okozza – a háztartások energiaszámláit is megnöveli, ettől függetlenül O’Leary úgy hiszi, hogy az emberek továbbra is gyakran szállnak majd repülőre, csak árérzékenyebbek lesznek.

Ahogyan a repülőjegyek az elmúlt évtizedekben egyre olcsóbbá váltak, a járatok száma emelkedett, és egyre többen utaztak rövidebb időkre is külföldre az éves szabadságukon kívül. A Ryanair, az Easyjet, a Vueling és a Wizz Air versenyeztek azért, hogy a legkedvezőbb árú fapados szolgáltatás kínálják.

Mivel a kereskedelmi járatok felelősek a globális széndioxid-kibocsátás 2,4 százalékáért, nagy nyomás nehezedik az ágazatra, hogy csökkentse az éghajlatra gyakorolt káros hatását, beleértve a vasúti és közúti közlekedést népszerűsítő kampányokat is.

A Ryanair vezére elmondta, hogy a vállalat üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektet be, a közúti szállítás és hajózás azonban a légi közlekedésnél nagyobb mértékben járul hozzá a széndioxid-kibocsátáshoz, szerinte ezért környezetvédelmi szempontból hatékonyabb lenne inkább a közúti közlekedést megreformálni, és elektromos járművekre váltani.

A járvány csillapodásával az emberek alig várták, hogy ismét repülőre szálljanak, az utazás iránt hirtelen fellendülő kereslet pedig fennakadásokat és járattörléseket okozott a reptereken, O’Leary szerint azonban a Ryanair a legtöbb légitársaságnál jobban kezelte a helyzetet, mivel „részben szerencsés, részben bátor” volt, és már tavaly novemberben megkezdte a légiutas-kísérők és pilóták toborzását és képzését.  

Elmondása szerint „nagyon csekély rokonszenvet” érez a repterek iránt, mondván, hónapokkal előre ismerik a menetrendet, és a repülőterek felelősségi körébe tartozó biztonsági személyzet kevesebb képzést igényel, mint a pilóták. Ettől függetlenül reméli, hogy jövő nyárra megoldódnak a problémák a brit reptereken, de a Brexit szerinte továbbra is kihívásokat jelenthet a személyzet toborzásakor.