Dollár
434,48 Ft
Euró
424,37 Ft
Font
487,45 Ft
Bitcoin
19,261 $

Pert indít az RT France: a cenzúra sérti a véleménynyilvánítás szabadságát és ellentétes az uniós joggal

Fotó: Twenty20
not image

Takács Petra

2022. június 13. - 16:02

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács március elején ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és a RT orosz médiavállalatok műsorszórási tevékenységét az Európai Unióban.

Az EU bíróságához fordult pénteken az RT France francia nyelvű, orosz állami finanszírozású hírcsatorna, miután adásait felfüggesztették a Moszkva elleni uniós szankciók értelmében – írta az AFP francia hírügynökség.

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács március elején, az Ukrajna elleni orosz katonai agresszióra válaszul ideiglenesen felfüggesztette a Szputnyik és a RT orosz állami tulajdonú médiavállalatok műsorszórási tevékenységét az Európai Unióban. A testület szerint e hírcsatornák az orosz hatóságok állandó ellenőrzése alatt állnak, és fontos szerepet játszanak az Ukrajna elleni katonai agresszió előmozdításában, valamint a szomszédos országok destabilizálásában.

Az RT France csatorna, amelynek tulajdonosa egy Moszkva által finanszírozott médiatársaság, az ANO-TV Novosti, az uniós bírósághoz intézett keresetében arra hivatkozott, hogy a műsorszórás felfüggesztése sérti a véleménynyilvánítás szabadságát és ellentétes az uniós joggal.

A kereset bemutatásakor az RT France jogi képviselője, Emmanuel Piwnica azt hangsúlyozta, hogy a Tanács “nincs arra felhatalmazva, hogy elhallgattasson egy európai médiumot”. Szerinte a 116 újságírót foglalkoztató RT France “nem Moszkva propagandaeszköze” és “szabadon határozza meg hírszerkesztési irányvonalát”.

A Tanács jogi képviselője azonban azon a véleményen van, hogy az RT France “az orosz offenzívát az ukrán provokációkra adott önvédelmi akciónak” állította be. Azzal érvelt továbbá, hogy a műsorszórás ideiglenes felfüggesztése “a közrend védelmét” szolgálja.  

A franciaországi újságírók országos szövetsége cenzúrának minősítette a Szputnyik és az RT elleni uniós szankciókat. 

Május végén a holland újságírók szövetsége is – több jogvédő szervezettel és internetszolgáltatóval együtt – pert indított az Európai Unió Bíróságán a RT és a Szputnyik orosz tévécsatorna uniós betiltása ellen, mivel véleményük szerint a döntés sérti az európai polgárok információszabadsághoz való jogát.

(MTI)

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.