Diszkrimináció mesterfokon – filctollal jelölték meg az oltatlan diákokat egy szalagavatón

Illusztráció/MTI/Balázs Attila
not image

Kulcsár Péter

2021.június.14 - 19:34

Filctollal számokat rajzoltak fel azoknak a fiataloknak a kezére, akik még nem estek át a koronavírus elleni védőoltáson, ezáltal próbálták meg továbbra is alkalmazni a nyomkövetési módszereket egy iskolában.

A szóban forgó szalagavatót június 4-én tartották meg a New Hampshire államban található Exeter Középiskolában, ahol a koronavírus-járvány miatt óvintézkedések voltak érvényben.

Az állam republikánus képviselője, Melissa Litchfield a WMTW hírportálnak adott nyilatkozatában elmondta, péntekről szombat hajnalra történt az eset, a megjelölésekről a szülőktől és a gyermekek hozzátartozóitól kapott panaszokat, amit először nem tudott mire vélni. Később kiderítette, hogy a tinédzsereket azért firkálták össze a szervezők és az iskola vezetősége, hogy elkülönítsék az oltatlan fiatalokat azoktól, akik már részesültek a covid elleni vakcinában.

A diszkrimináció ezzel nem ért véget, a szó szerinti megbélyegzést követően a diákokat összesen három csoportra osztották, tánc közben pedig nem cserélődhettek, így a szalagavató elveszítette valódi jellegét, továbbá kézfeltétellel kellett jelezniük, hogy még hányan kívánnak táncparkettre lépni pihenő után.

A rendezvényen részt vevő szülők elmondása szerint elsőéves tanulók járták körbe a helyszínt, és körülbelül minden harmadik zeneszámot követően felírták, hányan tartózkodnak még a bálteremben, hányan ültek le, és még kik táncolnak. Ha megállapították, hogy túl sok a számozott gyerek, akkor felkérték őket, hogy távozzanak.

Miközben az intézkedések teljesen szembemennek a demokrácia és az emberi szabadságjogok alapelveivel, az iskola vezetősége a lap megkeresésére azt közölte, tisztában vannak az aggályokkal, ám számukra az oltottak egészségének megőrzése fontosabb, ezért tették meg a szükséges lépéseket.

Már csak az a kérdés, miért kell védeni a beoltottakat az oltatlanoktól, ha a vakcina szinte 100 százalékban hatékony fiatalok esetében – erre a kérdésre már sem az igazgató, sem a tanárok nem tudtak választ adni.