Clouds
21 Budapest
Dollár
359,31 Ft
Euró
390,66 Ft
Font
445,53 Ft
Bitcoin
23,076 $

Hivatalos: zöld jelzést kapott a Nemzeti Digitális Állampolgárság Program

TÉMÁK:
#magyar kormány
Fotó: Az ország karácsonyfája díszkivilágításban az Országház előtt, a Kossuth Lajos téren 2022. november 27-én. A 18 méter magas, több mint 3 tonna súlyú fenyő a Heves megyei Apcról érkezett a Kossuth térre. MTI/Máthé Zoltán
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A hivatalos tájékoztatás szerint Magyarország kormánya elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot.

Elektronikus tárca, digitális postaláda, elektronikus dokumentumtár és aláírás- egyebek mellett ezek létrehozásáról is rendelkezik Magyarország Nemzeti Digitális Állampolgárság Programja, melyet a kormány elfogadott. A Program újraértelmezi az állam és a polgárok közötti digitális kapcsolatot, megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit. A megvalósításért a Digitális Magyarország Ügynökség felel – olvasható a hivatalos közleményben.

A Kormány elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amely megteremti azt az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet, amely jelentősen egyszerűsíti az állampolgár és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. Az alapdokumentum a digitális állampolgárságot helyezi középpontba, rendelkezik a nemzeti adatvagyon hasznosításáról és a felhőtechnológia alkalmazásáról is.

Az elfogadott dokumentum szerint a jövőben olyan közigazgatási terek jönnek létre, ahol az állampolgárok – többnyire – személyes megjelenés nélkül egyszerűen és hatékonyan, 0-24 órában intézhetik az ügyeiket digitálisan. Az állampolgárok, bizonyos szűk kivételektől eltekintve, minden olyan jogosultsággal és ügyintézési lehetőséggel rendelkeznek majd a digitális térben, mint a fizikai valójukban.

A program első lépése a digitális állampolgár 5 alapképességének létrehozása.

• Az elektronikus tárcában elérhető lesz az összes okmány digitális változata, amely biztosítja a digitális azonosítást.

• Az állampolgárokkal való kapcsolattartást egy digitális postaláda teszi lehetővé rendezett és áttekinthető módon.

• Az elektronikus dokumentumtárban az ügyintézések, levelezések valamennyi dokumentuma elektronikus formában tárolható.

• Az elektronikus aláírás szolgáltatással az EU teljes területén elfogadható módon hitelesen írhatók alá a dokumentumok.

• Az elektronikus fizetéssel teljesen integrálttá válik az állampolgári szolgáltatás, amellyel nem csak az állammal folytatott fizetési tranzakciókat lehet indítani. A 2026-ig terjedő első stratégiai szakasz végére szinte minden közigazgatást érintő ügyet online el lehet majd intézni. Az első, nagyobb prioritást élvező ügyintézések fejlesztése már 2023-ban megkezdődik.