Clouds
21 Budapest
Dollár
354,28 Ft
Euró
385,95 Ft
Font
432,87 Ft
Bitcoin
23,649 $

Mobilpiac: kiderült, mennyit telefonáltak a magyarok

Fotó: Unsplash/Becca Tapert
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Többek között az is kiderült, hogy 28 milliárd percet beszéltek a magyarok 2021-ben.

A múlt évben Magyarországon a körülbelül 9,5 millió hanghívásra alkalmas aktív SIM-kártyával 8,5 milliárd hívást kezdeményeztek a magyarok, és összesen 28 milliárd percet beszéltek – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által összeállított Mobilpiaci jelentés adataiból, amelyet az NMHH kommunikációs igazgatósága szerdán juttatott el az MTI-hez.

Soron kívül Ennyivel tervezi emelni a tanárok bérét a kormány

Egy SIM-kártyára átlagosan 74 hívás, és hívásonként 3 perc 20 másodperc beszédforgalom jutott havonta – jelezték. Emlékeztettek: kezdetben a mobilokkal szinte csak telefonálni lehetett, később jött az SMS és a mobilnet, majd a telefon is “okosodott”, de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás.

A 2015-2016-os negyedévekben átlagosan 178 percet beszéltek havonta egy SIM-kártyával, 2021-2022-ben viszont már 245 percet. A forgalom 2020-ban tetőzött, és onnantól kezdve érdemben nem emelkedett.

Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettünk

A hosszabb távú trendek mellett 2020-tól szezonális hullámzások is megfigyelhetők a forgalom alakulásában. Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettek mobilon az előfizetők.

A Mobilpiaci jelentés forgalmi adatai előfizetői és előfizetési típus szerinti bontásban is elérhetők. A lakossági prepaid előfizetők kevés hívást kezdeményeztek (havi 28-at) és rövid ideig beszéltek (hívásonként 1,2 percet). Ez érthető, hiszen bizonyos hívásforgalom felett már nem éri meg a forgalomarányos prepaid előfizetés.

Érdekesség az is, hogy másként viselkednek a nem lakossági és a lakossági postpaid előfizetők is. A nem lakossági ügyfelek többször telefonálnak (havonta 113-szor), mint a lakosságiak (havi 83-szor), viszont a lakosságiak hosszabban beszélnek, (hívásonként 3,8 percet), mint a nem lakosságiak (3,1 percet). Úgy tűnik tehát, hogy a magánbeszélgetésekre több időt szánunk, mint a munkával kapcsolatosakra.

Különösen az első negyedévben hosszabbak voltak a telefonhívások

Az NMHH szakemberei a forgalomváltozást meghatározó hívásszámot és híváshosszt külön-külön is vizsgálták. Az egy SIM-kártyára jutó hívások száma az időszak alatt trendszerűen nem változott, és a szezonális hatások sem voltak jelentősek. Hatása volt viszont az előfizetés típusának: a prepaid előfizetéssel rendelkező ügyfelek jelentősen kevesebb beszélgetést kezdeményeztek, a nem lakossági postpaid előfizetők viszont többet – állapították meg.

Míg a hívások fajlagos száma nem, a hívások jellemző hossza az eltelt idővel jelentősen emelkedett, és a szezonalitás is kimutatható volt. A negyedik, de különösen az első negyedévben hosszabbak voltak a telefonhívások, a harmadikban pedig rövidebbek. Az is bebizonyosodott, hogy azokban az időszakokban, amikor a kapcsolásszám csökkent, a hívások ideje megnőtt.

A lakossági postpaid előfizetők több időt szántak egy hívásra, mint a prepaid, és mint a nem lakossági postpaid előfizetők. Összességében megállapítható, hogy még ma is szeretünk telefonálni, és hiába a rengeteg üzenetküldési lehetőség, egyre hosszabb hívásokat bonyolítunk ismerőseinkkel – olvasható a tájékoztatásban.

(MTI)