Dollár
426,80 Ft
Euró
421,99 Ft
Font
481,42 Ft
Bitcoin
20,132 $

Hamarosan ismét be lehet Facebook-hozzáférés nélkül is lépni a Metára

Illusztráció. Forrás: @lelia_milaya via Twenty20
not image

Kolláth Benjámin

2022. július 8. - 20:29

A Facebook anyacégének virtuális valóság-platformjára sokan panaszkodtak, mivel csak Facebook-profillal lehetett belépni, de ez már nem sokáig lesz így.

Előzmény:

 

A Meta Platforms módosít azon, ahogy felhasználói beléphetnek VR-headseteikbe, visszafordítva egy korábbi változtatást, amely alapján kötelező volt Facebook-profiljukat csatolni a készülékhez. Az új „Meta-profilok” augusztusban kerülnek bevezetésre, jelentette be Mark Zuckerberg vezérigazgató csütörtöki Facebook-posztjában.

Soron kívül Felmérés: a gyerekvállalás egyre hátrébb tolódik a prioritási listán Finnországban

A közösségi médiaóriás tavaly jelentette be, hogy eltörlik a Facebook-bejelentkezés szükségességét, a korábban az Oculus, a Meta (akkor még Facebook) által 2014-ben felvásárolt virtuális-valósággal foglalkozó cég felhasználóinak felháborodását követően, akik szerették volna továbbra is eredeti, Facebook-oldaluktól független profiljukat használni.

Az új struktúrával a Meta-profilokkal lehet a készülékekhez való hozzáférést és az alkalmazásban zajló vásárlásokat intézni, míg a felhasználók virtuális valóságban való jelenlétét, avatárjukat és felhasználónevüket a Meta Horizon-profiljukon keresztül változtathatják.

Ezeket a profilokat egy központi kezelőfelületen, a Meta Accounts Centeren keresztül köthetik majd össze, amivel akár a Facebook, Instagram, és Messenger-kapcsolataikat is átmenthetik a virtuális világba, írja a CNA a vállalat blogposztjára hivatkozva. Azoknak az adatait, akik nem akarnak ehhez a kezelőfelülethez csatlakozni, csak a felhasználók számon tartásához és a szabályzat betartásához fogják ott nyilvántartani.

A Meta már jó ideje próbálja elérni, hogy a felhasználói különböző alkalmazásaikban regisztrált profiljait „egybeolvassza”, ezzel hozzájárulva a különböző platformokon felhasználói élményének javításához. A cég 2019-ben ennek nyomán indította el ma Meta Pay néven ismert fizetési szolgáltatását, amellyel a Facebookon, Messengeren, Instagramon és WhatsAppon keresztül is lehet tranzakciókat lebonyolítani.