Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Meglepetések is vannak az idei sláger ajándékok között

Meglepetések is vannak az idei sláger ajándékok között

Meglepetések is vannak az idei sláger ajándékok között
Unsplash

Nem csak ajándékvásárlás szempontjából népszerűek a webshopok, egyre több ügyfél intézi a karácsonyi élelmiszerek, italok, valamint a takarítószerek beszerzését is online – derül ki az egyik webáruház eladási adataiból.

Tavaly karácsonykor egy 32 colos, alapfunkciós televízió volt az eMAG legjobban fogyó terméke a szórakoztatóelektronika kategóriában, idén azonban egy jóval drágább, 43 colos UHD okostévé lett a legkelendőbb az év utolsó heteinek értékesítési adatai alapján. Ez azt sugallja, sokan a globális chiphiánytól vagy áremelkedéstől tartva előrébb hozták bizonyos bevásárlásaikat.

A cikk a videó után folytatódik

A szezon másik fontos jellemzője, hogy már nem csak az ajándékok értékesítése történik online, hanem a főzéshez szükséges hozzávalókat, alkoholmentes és alkoholos italokat is futár viszi házhoz. A Black Friday és advent negyedik hétvégéje közötti időszakban a tavalyi évhez képest másfélszeresére nőtt az állateledelek rendelése, a kávék és teák iránti kereslet pedig három és félszeresére növekedett.

A takarításhoz szükséges eszközök is egyre inkább webshopból érkeznek, többszörösére nőtt a mosogatókapszulák, öblítők, felmosók eladása. Az egyik nagy kiszerelésű mosogatótablettából például tízszer annyit rendeltek a webshopból, mint tavaly ugyanebben az időszakban – számolt be a Pénzcentrum.

Idén a gyermek- és felnőttjátékok, háztartási kisgépek és baba-mama termékek forgalma a legnagyobb az online áruházban. A karácsonyi fényfüzérek és műfenyők is népszerűek, egy átlagos vásárló idén 17 ezer forintot költött műfenyőre, ajándékkosárra vagy ajándékcsomagra pedig bruttó 8 ezer forintot fordítottak átlagosan.

A pandémia hatására a bútorok és ágymatracok is helyet kaptak a toplistán, sokan kezdték kicsinosítani otthonukat. A ruházati termékek eladása is felpörgött, közülük a női ruhák eladása emelkedett leginkább, amiből kétszer annyi fogyott, mint tavaly ilyenkor.

A televíziók mellett népszerűek a Bluetooth-fülhallgatók, tévéokosító eszközök, okostelefonok, notebeookok és okosórák, és bár a chiphiány miatt néhány műszaki termékkategória korlátozott, az eMAG-nál és Extreme Digitalnál az aranyvasárnap után is stabil készletek állnak rendelkezésre.

A háztartási nagygépek közül a tavalyihoz hasonlóan a mikrohullámú sütő volt a legkeresettebb termék, de sokan vásároltak hűtőt, mosó- vagy mosogatógépet, illetve szárítót is. Idén karácsony előtt a legnépszerűbb műszaki termékek közé egy páraelszívónak is sikerült bekerülnie.