Clouds
21 Budapest
Dollár
359,31 Ft
Euró
390,66 Ft
Font
445,53 Ft
Bitcoin
23,076 $

Mióta itt jártál:

Tizennégy magyar vasútállomást érint ez a fontos változás, itt a lista

Fotó: Unsplash
Belföld
not image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Ezen megállóhelyek esetében már csak akkor fognak megállni a vonatok, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy ha várakozók állnak a peronon.

Az MTI szerint hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon – jellemzően alacsony utasforgalmú – megállóhelyek száma, ahol a vonatok csak akkor állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon.

Soron kívül Január 29.: ilyen időjárás vár ránk vasárnap

A MÁV-Start közleményében hozzátették, a pontosabb közlekedés az üzemanyag-, illetve árammegtakarítás érdekében bevezetett és 2021 óta több ütemben kiterjesztett feltételes megállási rendet gyorsan megszokták az utasok, nem okoz számukra problémát a leszállási szándék jelzése.

  • A Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek;
  • a Pusztaszabolcs-Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek;
  • a Sárbogárd-Bátaszék-Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely;
  • a Nagykanizsa-Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely;
  • a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely;
  • a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely

esetében vezetett be feltételes megállási rendet a vasúttársaság a decemberi menetrendváltáskor – áll a leírásban.

Az Infostart erre vonatkozóan Biber Anettet, a MÁV-Csoport szóvivőjét is megkérdezte, aki szerint azért fontos ez az intézkedés, mert az említett megállóhelyeknél a nap nagy részében nincs fel- vagy leszálló utas, tehát teljesen felesleges lenne megállni, ráadásul időveszteséget okoz a menetrend tartásánál.

Ha viszont nem állnak meg, üzemanyagot és áramot is meg tudnak takarítani, a MÁV pedig arra számít, hogy a változás miatt nem lesz gond, mivel az utasok már nagyon jól ismerik ezt a rendszert, emellett a tájékoztató táblák, hirdetmények és a hangos utastájékoztatás is segítséget nyújt.