Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,38 Ft
Euró
393,83 Ft
Font
461,26 Ft
Bitcoin
70,431 $

Lemondott az Apple egyik igazgatója, mert nem akart bejárni

Ian Goodfellow döntése a pandémia utóhatásaként is értelmezhető, hiszen számos felmérés mutatott rá, hogy a dolgozók nagy része sokkal inkább dolgozna home office-ban, mint hagyományosan.

Fotó: Tim Cook, az Apple amerikai számítástechnikai cég vezérigazgatója előadást tart a vállalat újdonságait bemutató rendezvényen New Yorkban 2018. október 30-án. MTI/EPA/Justin Lane
Észak-Amerika

Koós Alexandra

Szerkesztő

Bár a járványnak vége, az emberek többsége mégsem szeretne visszatérni az irodába, ehelyett sokkal inkább ragaszkodnának a távmunkás lehetőséghez, ugyanis a home office munkavégzés jóval rugalmasabbnak számít, mint a hagyományos.

Ian Goodfellow is hasonló állásponton van, aki három év után lemondott a pozíciójáról és elhagyta az Apple-t, ugyanis a cég felülvizsgálta az otthoni munkával kapcsolatos szabályait, majd kötelezővé tette a bejárást. Soron kívül Nagy tűz miatt kellett 50 embernek menekülnie egy budapesti társasházból

Az óriásvállalat gépi tanulásért felelős igazgatója 2019-ben került az Apple-höz, egyben a generatív ellentétes neuronhálók atyjaként ismert, búcsúlevelében pedig azt írta, véleménye szerint a rugalmasság lett volna a legjobb döntés a csapatának.

Döntése gyakorlatilag a covid-járvány utóhatásának tűnik, ugyanis számos felmérés mutatott rá, hogy a dolgozók immár nagyobb rugalmasságra vágynak, emellett megtartanák az otthoni munka lehetőségét, azonban még a legprogresszívebb cégek is megkezdték a visszatérést a korábbi felálláshoz.

Az Apple irodáiban április 11-én kezdődött el az alkalmazottak fokozatos visszaszoktatása az irodai környezetbe, május 23-tól pedig már heti három napot kell benn tölteniük, a döntés azonban nem aratott osztatlan sikert – számolt be az Index.

Egy belső felmérés alapján a cég munkavállalóinak nagy része jelenleg is aktívan keres állást, hogy elkerüljék az irodát, a három legfőbb okként pedig a fertőzésveszélyt, a vállalat mérgező belső légkörét, valamint a munka-magánélet egyensúlyát jelölték meg.