Légzésgyakorlatokkal enyhíthető diákoknál a mentális stressz

not image

Kulcsár Péter

2020. augusztus 2. - 17:24

Kutatók bebizonyították, hogy az egyetemi hallgatóknál a jó közérzet kialakításához, valamint a szorongás és a depresszió elkerüléséhez elengedhetetlen lehet a légzésgyakorlatok alkalmazása.

Kutatók bebizonyították, hogy az egyetemi hallgatóknál a jó közérzet kialakításához, valamint a szorongás és a depresszió elkerüléséhez elengedhetetlen lehet a légzésgyakorlatok alkalmazása.

A vizsgálatok során összesen három tantermi wellness-programot állítottak össze, melyekben főként a légzést és a lelki intelligenciával kapcsolatos stratégiákat helyezték előtérbe.

A Frontiers in Psychiatry tudományos szaklapban megjelent publikációban a tudósok hozzátették, hogy az új módszerrel könnyebbel kezelhetőek a campusok diákjainál eléggé gyakran előforduló mentális problémák.

“A diákok lelki egészsége az elmúlt 10 évben jelentősen leromlott, a pandémia és a rasszizmus kapcsán ez a tendencia pedig csak rosszabb lett”, mondta Emma Seppala, a Yale Egyetem kutatója és a tanulmány főszerzője.

A kísérleteket 135 hallgatón végezték el 8 hónap leforgása alatt mintegy 30 órányi speciális képességépítő program bevonásával, majd az eredményeket összehasonlították azzal a csoporttal, akik semmilyen terápiát nem kaptak.

Kiderítették, hogy az úgynevezett SKY Campus Happiness programban részt vevő diákok érezték magukat a legjobban, miután betartották a kezelés részének számító napi jóga mennyiségét, a rendszeres kapcsolattartást és közösségi aktivitást.

A SKY programjának hála összesen hat területet nevezetek meg a hallgatók, amelyben javulást tapasztaltak: depresszió, stressz, mentális egészség, tudatosság, pozitív hozzáállás, közösségi interakciók.

A Yale Egyetem által megalkotott másik program, a Foundations of Emotional Intelligence során kizárólag a tudatosságban éreztek enyhülést, ami azt jelenti, hogy ki tudták élvezni az adott helyzet minden egyes pillanatát.

A harmadik, Mindfulness-Based Stress Reduction nevű programmal a tudatosság megőrzésének technikáját helyezték előtérbe, azonban ennél semmilyen pozitív változást nem jegyeztek fel.

“Nem gondoltam volna, hogy ennyire tudom kontrollálni, mi folyik bennem belül pusztán légzéssel. Mindössze megfelelő meditációval és légzéstechnikákkal sokkal boldogabb, kiegyensúlyozottabb emberré váltam, amit egyáltalán nem gondoltam volna.”

számolt be róla az egyik résztvevő.

Ne hagyd ki:

https://liner.hu/elektronmikroszkopos-fenykepen-csodalhatjuk-meg-az-antitestek-koronavirus-elleni-kuzdelmet/