Kevesebbet költhetünk az idei Black Friday alatt

Twenty20
not image

Kulcsár Péter

2021. október 14. - 18:36

A Reacty Digital és a LogiNet reprezentatív kutatásából megtudhattuk, mennyire nyitottak a magyarok a Black Friday akciók iránt.

A 18-79 éves magyarok 96 százaléka már hallott a Black Friday akciókról, egyharmaduk pedig 2020-ban vásárolt is valamilyen terméket üzletben és/vagy online webshopban.

A felmérésből kiderült, minden haramadik vásárlót ért tavaly csalódás egy megvásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, melynek oka legfőképpen az volt, hogy ugyanazt a terméket később vagy más ülzetben hasonló áron találták meg, így átverésnek érezték a kedvezményt – olvasható a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatójának prezentációjában

A csalódottak bő harmada kapott legalább egy esetben sérült árut, szűk ötödük a termék vagy szolgáltatás minőségével nem volt megelégedve, hatoduk pedig a kiszolgálásra vagy ügyfélszolgálatra panaszkodott.

A 2020-as Black Friday során a vásárlók harmada tapasztalta, hogy egy vagy több csomagja késve érkezett meg, több mint 50 százalékuk pedig arra panaszkodott, hogy a kiválasztott terméket nem tudta megvásárolni, mert csak korlátozott számban hirdették meg.

2021-ben a 18-79 évesek fele vásárolna valamilyen formában a Black Friday akció keretein belül offline és online módon is. A csak online vásárlást tervezők száma valamelyest csökkent tavaly óta, aminek az okai a szállítási költség növekedése és a korábbi negatív tapasztalatok lehetnek.

Idén ruhából és szórakoztató elektronikai cikkekből fogyhat a legtöbb, míg az egészséggel kapcsolatos termékekből sokkal kevesebbet vehetnek a magyarok, az utóbbiak népszerűsége ugyanis 5 százalékos csökkenést mutatott.

Nagyjából minden ötödik Black Friday vásárló barkács és kert kategóriában tervez vásárolni, ezen felül a háztartási- és vegyiáruk, illetve a háztartási kis- és nagygépek iránti vásárlási szándék is jelentősen megnőhet.

A vásárlásra szánt összeg valamelyest csökkent a 2020-as Balck Friday időszakhoz képest 40 ezer forintról 34 ezer forintra – ennek az lehet az oka, hogy év közben folyamatosabb volt a vásárlás és az online rendelés, illetve kevesebb szabadon elkölthető jövedelm áll az emberek rendelkezésére.