Vásárlás után jött rá, hogy nem tudja tölteni Tesláját – tiltakozásul egy ökörrel vontatta végig az utcán
Azt nem tudni, hogy miért nem tájékozódott a vásárlás előtt, mindenesetre az internet népét azonnal feldobta a férfi érdekes reakciója.
Egészen meghökkentő események zajlanak Kínában: egy kínai autótulajdonost annyira megdöbbentett, hogy a használt Tesla Model 3 autóját nem tudja tölteni, hogy tiltakozásul egy ökörrel vontatta végig az utcán az újonnan vásárolt autót.
Az internet népét is meglepte a férfi meglepő reakciója a történtekre: úgy tudni, a férfi nemrég vásárolta a fehér Tesla Model 3 Performance-t a Guazi használtautó-platformon keresztül. Csakhogy miután beült az autóba, indulás után nem sokkal a Tesla hibaüzenetet írt ki, miszerint nem lehet feltölteni, ami az akkumulátor meghibásodására utalhat.
Miután nem sikerült megoldást találnia a Guazival és a Teslával sem a problémára, a csalódott autótulajdonos arra vetemedett, hogy a Teslát egy ökörre erősítette, és tiltakozásul végigvontatta az utcákon, abban a reményben, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a helyzetére, és igazságot szolgáltathat magának.
Az ökör lassan húzta a Teslát az utcán, melyre a férfi a „Guazi becsapott” és a „csalás” feliratot fújta fel – a meghökkentő jelenetekről felvétel is készült:
Nem sokkal később maga a Guazi is megszólalt az ügyben, magyarázatuk pedig jóval árnyaltabbá teszi a helyzetet: a Guazi rámutatott, minden járművet megvizsgálnak, mielőtt felkerül a platformra, és megjegyezte, hogy az ügyfél a Chesupai, a Guazi professzionális kereskedők számára létrehozott C2B szolgáltatásán keresztül vásárolta az autót.
Az is kiderült, hogy ez a szolgáltatás elsősorban a használtautó-kereskedőket szolgálja ki, akik alacsonyabb áron vásárolnak járműveket, hogy azokat nyereségvágyból továbbértékesítsék; a szóban forgó Tesla pedig egy kereskedőkre összpontosító akció része volt, így a vásárló volt felelős a jármű állapotának felméréséért és az ezzel járó kockázatok viseléséért.
Az ügy akkora port kavart, hogy a Guazi később kénytelen volt kiadni egy hivatalos közleményt is az ügyben, melyben tisztázták a vásárló hátterét is: kiderült, hogy a korábbi szakmai vizsgálati jelentés szerint az autó több mint 280 ezer kilométert futott, és jelentős sérülésekkel is rendelkezett, ezért azt D-osztályúnak minősítették, ami azt jelzi, hogy csak alapos tájékozódás után javallott a megvásárlása, amit a vásárló nyilvánvalóan nem tett meg.