Idő előtt elrajtolt a karácsonyi akciószezon a bevásárlóközpontokban

Unsplash
not image

Kulcsár Péter

2021. október 13. - 22:20

A szokásosnál jóval hamarabb bukkantak fel az áruházak polcain a csokimikulások és a karácsonyi termékek.

A Pénzcentrumnak adott interjújában az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára elmondta, idén előbb elkezdték kihelyezni a mikulásos, illetve a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket a boltok.

Vámos György hozzátette, általában október második felében indul be ezeknek a szezonja, idén azonban már pár héttel előbb, október elején elkezdték kipakolni őket:

“A korai termékkihelyezésnek két oka van: egyfelől tavaly decemberben visszaesés volt a kiskereskedelmi forgalomban 2019-hez képest a járvány miatt, és a kereskedők idén ezt azzal akarják elkerülni, megelőzni, hogy előbb beveszik a kínálatba a szóban forgó termékeket – mondhatni elhúzzák a szezont.”

A szakember úgy gondolja, még a megnövekedett kereslet ellenére sem tudják a kiskereskedelm bizonyos ágazatai nyújtani a pandémia előtti szintet, hiába hosszabbítják meg a karácsonyi vásárlási szezont.

Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója a lap megkeresésére közölte, a magyarok valósággal imádják a mikulásos édességeket, ami az eladási statisztikákon is meglátszik:

“A preferenciák viszont változatlanok, a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Döbbenetes az a megállapítás is, miszerint az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen.”