Nemcsak a kánikulai fűtés, hanem az elöregedett járművek is komoly gondot okoznak a BKK dolgozóinak

MTI/Balogh Zoltán
not image

Kulcsár Péter

2021. július 12. - 21:20

Elviselhetetlen a hőség a fővárosban közlekedő autóbuszokon, mivel annak érdekében, hogy megfelelően működjenek, még a legmelegebb napokon is be kell kapcsolniuk a fűtést az elöregedett járműveken.

A Közlekedő Tömeg Egyesület digitális hőmérője múlt héten az egyik autóbusz utasterében 39 Celsius-fokot mért, ami rekordmagas értéknek számít. Az utasok között megoszlanak a vélemények, van, aki a légkondicionálás miatt fázik, azonban vannak olyanok is, akik szerint tűrhetetlen állapotok uralkodnak a BKK járatain.

Egy BKV-dolgozó az ATV-nek adott interjújában elmondta, nem a meleg a legfőbb probléma az autóbuszokkal, mivel többségük hosszabb ideje van forgalomban, mint amennyire eredetileg tervezték őket:

“Elvileg ezeket a városi közlekedésre szánt buszokat nagyjából tíz évre tervezik, utána gyakorlatilag le kéne cserélni újabbakra. Nálunk az egyik legnagyobb számban lévő autóbuszok 15-17 évesek. A Volvo gyártmányú csuklósok, amiből egy 150-es flotta érkezett, azok elég nehezen bírják ezt a meleget.”

Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint a BKV naponta több olyan buszt küld ki a forgalomba, ami csak akkor üzemel, ha az erőforrás túlhevülésének elkerülése végett bekapcsolják a fűtést:

“Az, hogy még a légkondicionáló berendezést is bekapcsolják a járművezetők, attól gyakorlatilag már indulni is nehezen tud az autóbusz sok esetben. Ebben a pokoli hőségben önmagából is – ugye, mindenki tudja-, a hőt el kell vezetni és a fűtés bekapcsolása az segít a túlmelegedésén a járműveknek. De mondom, ez szélsőséges állapot.”

A Közlekedő Tömeg Egyesület tájékoztatása szerint a budapesti buszok kevesebb mint 40 százalékán működik jól a klíma. Szalay Áron, az egyesület elnöke azt mondta, minden járművet rendszeresen ellenőrizni kell, hogy működik-e a klíma, ha pedig nem, akkor az adott szolgáltatót szankcionálni kell.