Megtagadták a beszállást egy férfitől, mert tévesen úgy gondolták, nincs beoltva

Fotó/Illusztráció: Flickr/GeorgeM757
not image

Takács Petra

2021. december 7. - 17:52

Az Edmontonba készülő utas hiába bizonygatta igazát, nem hittek neki, így hivatalos panaszt tett a légitársaságnál.

Órákig kellett várakoznia annak az ontariói férfinak, aki Edmontonba próbált eljutni a Swoop Légitársaság egy gépén, az utasfelvételt végző személyzet azonban megtagadta tőle a beszállást azzal az indokkal, hogy nem tekinthető teljesen beoltottnak.

Adrian Logan november 10-én kapta meg a második COVID-19 oltását, majd november 25-én készült utazását megkezdeni a Toronto Pearson Repülőtéren, mivel a Kanadában belüli utazás a második oltás után eltelt 14. naptól lehetséges.

Egy november 1-én beoltott személy tehát november 16-tól kaphatja meg a beutazáshoz szükséges „teljesen oltott” minősítést. A 31 éves férfi számára november 25-e lett volna az első nap, amikor teljesíti ezt a feltételt.

A repülőtérre érkezve azonban meglepetés várta, a Swoop ugyanis közölte vele, csak másnap repülhet, és megtagadták tőle a beszállási lehetőséget. Nyilvánvalóan félreértették a folyamat működését – kommentálta Logan hétfőn a CTV News Torontónak.

Logan körülbelül 30 percet töltött azzal, hogy oda-vissza járkált több alkalmazottal is az utasfelvételi pultnál, hiába számolta azonban többször is ki a 14 napot egy darab papíron, nem voltak hajlandók őt útjára engedni.

Beszélt a reptéri biztonságiakkal és a rendőrséggel is, akik megerősítették igazát, de a Swoop hajthatatlan maradt. Megtagadták a beszállást, és el kellett hagynunk az utasfelvételi pultot – számolt be Logan.

A Swoop ügyfélszolgálati vonalát is felhívták, partnere pedig Twitteren vette fel a kapcsolatot a légitársasággal. Több, mint egy óra várakozás után az ügyfélszolgálati munkatárs megerősítette, hogy megfelel a repülési feltételeknek, Twitteren azonban épp az ellenkezője történt.

Tudom, ez zavaró, de a személyzet helyesen járt el, nem szállhattok repülőgépre november 26-ig – válaszolt a Swoop Twitter üzenetben. – Ezek a Transport Canada utasításai, amelyeket követnünk kell.

Ezután Logan visszatért az utasfelvételi pulthoz, az ott dolgozó munkatárs azonban még mindig nem értett egyet azzal, hogy jogosult repülni. A férfi nem volt hajlandó elfogadni, hogy ő téved, ezért megkísérelt harmadszor is bejelentkezni.

Ezúttal a menedzser bocsánatot kért tőle, és megerősítette, hogy valóban repülhet. Logan és társa foglalását áttették egy másik járatra, ami 6 órával a tervezett indulás után indult Edmontonba.

A késés miatt az épp Edmontonba költöző férfi lemaradt a bérleti szerződés aláírásáról, és Airbnb szálláson kellett töltenie az éjszakát, amelyet a saját zsebéből fizetett.

A Swoop felajánlott számára egy 100 dolláros utalványt, amelyet következő utazásai során használhat fel, de ő nem fogadta el, és hivatalos panaszt nyújtott be. Több, mint egy hét telt el azóta, Logan azonban még nem kapott visszajelzést.

A Swoop őszintén bocsánatot kér

A CTV News Torontónak adott nyilatkozatában a légitársaság szóvivője elismerte, hogy Logan esetében „a Swoop tévedett a második COVID-19 vakcina utáni 14 napos időszakot illetően.” 

Először is szeretnénk őszintén elnézést kérni Mr. Logantől, amiért meghiúsítottuk utazási tervét Edmontonba – állt a közleményben. – Mr. Logan tapasztalatait továbbítottuk a repülőtéri vezetőségnek, akik folyamatosan azon dolgoznak, hogy utasaink számára a lehető legjobb utazási élményt biztosítsák.

A Swoop azt nyilatkozta, megértik a „stresszt és frusztrációt”, amit az eset okozhatott Logannek, egy képviselőjük pedig felveszi vele a kapcsolatot, hogy megvitassák a további teendőket.

Mindeközben Logan közölte, nem csupán pénzügyi kompenzációt vár a légitársaságtól. Azt szeretnénk ha felismernék a helyzet súlyosságát – mondta. – Hány embert fordíthattak még vissza ebből az okból, akik nem voltak elég magabiztosak kiállni magukért?