Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Januártól minden cigisdoboz egységes csomagolást kap

Az egészségkárosodásra való figyelmeztetések ellenére sem az Európai Uniós, sem Magyarország nem szüntette be a dohánytermékek forgalmazását, azonban egyre szigorúbb keretek közé szorul.

...svg content...Középen, kissé balra az első egységes csomagolásban kapható cigaretta a régi csomagolású termékek között egy budapesti dohányboltban 2017. július 23-án. Az új márka csomagolásán a 2016. augusztus 20-án hatályba lépett rendelet szerint már nincsenek védjegyek, grafikai szimbólumok és képi megjelenítések MTI Fotó: Mohai Balázs
Belföld
Author image

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő
TÉMÁK

2020 január elejétől újabb drasztikus változás érkezik a magyar cigarettapiacon: minden cigisdoboz egységes lesz. 

A felület első és hátsó oldalán 70 százalékban egészségügyi figyelmeztetés fog szerepelni, valamint rákerül a dobozokra, hogy a filter egyszer használatos műanyagot tartalmaz – írja a Telex.

A márkák különböző színekkel, egyedi betűtípussal sem különböztethetik meg magukat, mert a dobozok egységes zöldesbarna alapot kapnak, azon tüntetik fel egységes betűtípussal a márkát. 

A csomagolásról már korábban lekerült a a „pozitív kommunikáció“: nem lehetett ráírni, hogy adalékanyag-mentes, vagy feltüntetni a kátrány- és nikotintartalmat. 

Mára a gyártók kódolásai is eltűntek. Korábban a legerősebbek fekete színű csomagolásban voltak, ezt követték a piros dobozok, majd a kék vagy arany színűek a közepesen erősek, a gyengébbek világoskékek voltak, a „hegyi levegő“ pedig fehér. 

2022 január 1-jétől végleg eltűnik minden márkaspecifikus jellemző is a termékekről. 

Kiderült, mekkora összeget kap Ukrajna az Európai Uniótól

Újabb jelentős összegről van szó, amit a háború sújtotta Ukrajnának szán az Európai Unió.

Kiderült, mennyit mobiloznak mostanában a magyar fiatalok

Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki. De az is kiderült, mely appok a legnépszerűbbek.