Dollár
388,95 Ft
Euró
409,84 Ft
Font
478,40 Ft
Bitcoin
17,039 $

Ismert márkák termékei tűnhetnek el az infláció miatt a német szupermarketekből

Fotó: Unsplash
not image

Koós Alexandra

2022. október 21. - 20:30

A Német Élelmiszeripari Szövetség munkatársa szerint kritikus a helyzet, miközben azt sem lehet tudni, hol van még a hatalmi harc vége.

Németországban jelenleg olyan árháború folyik a kiskereskedők és a nagy élelmiszeripari vállalatok között, amelynek a vásárlók isszák meg a levét, ugyanis a folyamatos ellenségeskedésnek végül azt lett az eredménye, hogy számos ismert márka hiányzik a polcokról.

Soron kívül Rákay Philip: „néhányunkat, a Hír TV alapítóit folyamatosan lehallgatták”

Az egyre magasabb infláció az élelmiszer-kínálatra is hatással van, így az élelmiszeripari vállalatok igyekeznek minél magasabbra növelni az áraikat, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet ne a profitjukon látszódjon meg.

Ezt azonban a kiskereskedők ellenzik, többek között a vásárlók elvesztésétől tartva, így jó néhány gyártó a szállítás felfüggesztése mellett döntött, s mindez mostanra olyan hatalmi harccá fajult, amilyet Németország még soha nem látott – írja a Handelsblatt.

Olyan márkák hiányoznak a német boltok polcairól, mint a Whiskas, a Snickers, a Coca-Cola, a Pepsi, a Ritter Sport és a Milka, emellett Christoph Minhoff, a Német Élelmiszeripari Szövetség munkatársa arról nyilatkozott, miszerint kritikus a német élelmiszeripar helyzete.

A kiskereskedők azzal vádolják a nagyvállalatokat, hogy visszaélnek a piaci erőfölényükkel, például az Edeka áruházlánc szóvivője azt mondta, hogy számos nemzetközi márkacsoport (mint a Coca-Cola vagy a Procter & Gamble) túlzott árkövetelésekkel próbálja meglovagolni az infláció hullámát a profitja növelése érdekében.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.