Ingyenes termékeket ad a vásárlóknak egy szupermarket, ezzel küzdve a pazarlás ellen

Fotó: Matthew Horwood/Alamy
not image

Borbély Fanni

2021. október 22. - 23:03

A fagyasztott élelmiszerek kiskereskedője közölte, hogy évente 500 ezer font (215 millió forint) értékű élelmiszert ajánlanak fel a vásárlóknak a “Free on Last Day of Life” program keretében.

Az Iceland új, ingyenes élelmiszer-kezdeményezést indít, amelynek keretében ingyenesen adnak termékeket, hogy megakadályozzák a lejárathoz közeledő termékek pazarlását.

A szupermarket szerint a “Free on Last Day of Life” kezdeményezéssel évente több mint 1,3 millió terméket ajándékozhatnak az Iceland vásárlóinak 500 ezer font (215 millió forint) értékben, miközben csökkentik az élelmiszer-pazarlást.

A szupermarket mind az 1000 telephelyén történő bevezetés egy 40 üzletben végzett sikeres kísérletet követ, amelynek során több mint 17 ezer terméket adtak ingyen, és a vásárlók átlagosan 1,58 fontot (680 forint) kaptak vissza rendelésenként.

A Mirror azt írja, a folyamat nem igényel semmilyen további lépést a vásárló részéről: ha egy megrendelt termék az egyetlen, ami még megmaradt, és aznapra szól, akkor azt a szokásos módon beolvassák, felcímkézik és a bevásárlókosárba helyezik.

A vásárlót a kiszállítás előtt tájékoztatják az ingyenes tételről, és nem kell kifizetnie az eredeti árat. Minden hűtött, friss, sütemény, kenyér és reggeli áru beletartozik a programba. Richard Walker, az Iceland Foods ügyvezető igazgatója elmondta:

“Az élelmiszer-hulladék csökkentése hatalmas prioritás számunkra, mivel továbbra is igyekszünk csökkenteni a környezetre gyakorolt hatásunkat. Tudjuk, hogy a szavatossági idő nagy szerepet játszik a felesleges élelmiszerek keletkezésében, ezért innovatív módon küzdünk ez ellen üzleteinkben és az online vásárláson keresztül. A Free on Last Day of Life programunk nemcsak az élelmiszerpazarlás csökkentését segíti elő, hanem vásárlóinkat is támogatja”.