Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
372,63 Ft
Euró
395,66 Ft
Font
461,85 Ft
Bitcoin
61,054 $

Így mossák zöldre magukat a legnagyobb környezetszennyező vállalatok a sporton keresztül

Több száz millió fontot költenek évente egyéni sportolók és csapatok finanszírozására a legkörnyezetszennyezőbb vállalatok, hogy ezzel mossák a saját szerepüket zöldre a klímaválságban egy hétfőn nyilvánosságra hozott jelentés szerint.

Fotó: Markus Spiske/Unsplash
Sport

Kornis Vivien

Szerkesztő

A tanulmány több mint 250 hirdetési és szponzorálási szerződésről rántja le a leplet, amelyek a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező cégek és vezető sportegyesületek között jöttek létre.

A sport a klímavészhelyzet frontvonalán van, de elúszik a legszennyezőbb vállalatok szponzorálásán. Ez a magas kibocsátású, szennyező életvitel normalizálásával és a környezetvédelmi nyomás enyhítésével tovább mélyíti a válságot Soron kívül Ez történik, ha gyakran fogyasztunk tojást

– mondta el Andrew Simms, a jelentés társszerzője és a New Weather Institute társigazgatója.

A New Weather Institute, a Possible és a Rapid Transition Alliance együttműködésével létrejött jelentés 13 sportágban azonosította a legszennyezőbb vállalatokat, többek között a labrarúgásban és a teniszben is. A legmagasabb szén-dioxid kibocsátással rendelkező iparágak legtöbb ajánlatát, szám szerint 57 szponzorálást a foci nyerte el a gáz- és olajvállatoktól kezdve a repülőtársaságokig. 

Tudjuk, mit jelent a zöldre mosás (greenwash) – amikor a szennyezésért felelősek hamisan azt a látszatot keltik, hogy környezettudatosak. Ez pedig a sportosra mosás (sport-wash) – amikor a legnagyobb környezetszennyezők úgy csinálnak, mintha az egészséges életmód nagy barátai lennék, miközben folyamatosan halálos anyagokat pumpálnak bele a levegőbe, amelyet a sportolók belélegeznek, tönkretéve ezzel a klímát, amelyre a sport támaszkodik

– mondta el Simms. 

Szerinte a “nagy szennyezők” lecserélték a dohányipari cégeket a sport szponzori pozícióiban, és éppen azért lenne szükség megállítani őket, amiért a cigarettagyártókat: az emberek, a sport és a bolygó egészsége érdekében – írja a The Guardian. A jelentés szerint  a szponzorálási és hirdetési számokat tekintve az autóipar 199 különböző szerződéssel bír mindenféle sportágban, ezzel megszerezve az első helyet, a repülőtársaságok 63 együttműködéssel másodikként vannak jelen, a listájukon harmadikként pedig a gáz- és olajvállalatok szerepelnek, mint például Gazprom.

Elmaradt a csoda, Szoboszlaiék kiestek az Európa-ligából

Szoboszlai Dominik ott volt a Liverpool kezdőjében az Atalanta ellen az Európa-liga negyeddöntőjének visszavágóján.