Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Gyorsabb és csendesebb villamosokat ígér a BKV

Gyorsabb és csendesebb villamosokat ígér a BKV

Gyorsabb és csendesebb villamosokat ígér a BKV
Fotó: BKV

Nemcsak gyorsabb, hanem csendesebb villamosokra tett ígéretet a BKV.

A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakasz felújításával a BKV folytatja a nagykörúti villamosvonal modernizálását. A sínpálya rekonstrukciójával és egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásának köszönhetően csökkenhet a villamosok menetideje, valamint a környezeti terhelés. A munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak.

Június 21-én, a nyári iskolai szünet kezdetén átfogó pályafelújítási munkálatok kezdődnek a nagykörúti villamosvonal egy kiemelten forgalmas szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A beruházással mintegy 415 vágányméter leromlott állapotú sínpálya újul meg. Különösen fontos része a projektnek, hogy a Jászai Mari térnél található kitérő kapcsolat és a Tátra utca között új, úgynevezett sínkörülöntéses vágány épül. Ez egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia, amelynek lényege, hogy a síneket egy speciális, elasztikus anyaggal öntik körül, ami csökkenti a villamosok által keltett vibrációt és zajt.

Ez a megoldás nemcsak a környéken lakók életminőségét javítja, de a szerkezetet is óvja, növelve a pálya élettartamát. A zaj- és rezgéscsillapításnak köszönhetően a villamosok utastere is csendesebb és komfortosabb lesz. A felújítás után a szakaszon megszűnik a pálya állapota miatt korábban bevezetett sebességkorlátozás, így a villamosok újra 50 km/h-s sebességgel közlekedhetnek – írja a BKV.

A 4-es és 6-os villamosvonal

A 4-es és 6-os villamosvonal Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala, amelyen naponta csaknem 280 ezren utaznak. Ez a teljes munkanapi villamosforgalom mintegy 30 százalékát jelenti. A Nagykörúton hétköznaponként, tanítási időszakban 36 darab, 54 méter hosszú Combino villamos közlekedik, amelyeken 78 járművezető teljesít szolgálatot.

A 6-os villamos éjszaka is jár – hétköznapokon 7, hétvégén 9 járművel. A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 2009–2010-ben újította fel a BKV, a pálya állapota azonban – a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt – az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést.

A felújítás szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal jár. Június 21-e és augusztus eleje között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a Nyugati tér és a Széll Kálmán tér között. A Margit híd pesti hídfője és a Nyugati tér környékén a közúti- és gyalogosforgalom jelentősebb korlátozásaira is számítani kell. A BKV köszöni az utasok és a környéken közlekedők türelmét és megértését. A felújítási munkálatok befejezése után egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat.