Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

A Debrecenben is gyárat építő CATL iktatja ki az elektromos autók gyengepontját

A Debrecenben is gyárat építő CATL iktatja ki az elektromos autók gyengepontját

A Debrecenben is gyárat építő CATL iktatja ki az elektromos autók gyengepontját
Fotó: CATL

Az elektromos autók piacán forradalmi áttörést jelentő technológia révén mindössze öt perc alatt teljes töltöttséget biztosíthat a járművek számára a CATL új akkumulátorcserélő rendszere.

A világ vezető elektromosautó-akkumulátorgyártója, a Debrecenben is gyárat építő CATL jelentős előrelépést ért el az akkumulátorcserélő technológia területén, amelynek köszönhetően öt kínai autógyártó tíz új modellje már támogatja a villámgyors “feltöltést”. A sanghaji autószalonon bemutatott Choco-SEB rendszer alapjaiban változtathatja meg az elektromos autózás mindennapjait, hiszen a hagyományos töltési időt töredékére csökkenti.

Az új rendszerrel kompatibilis modellek között megtalálható a FAW Hongqi EH7 prémium szedán, valamint a Changan három új fejlesztése, köztük a megfizethető árú Qiyuan A05, a nagyobb méretű Qiyuan A07, illetve a sportos megjelenésű Deepal SL03. A BAIC Arcfox márkája egy családi szedánt mutatott be, míg a Chery a kocka formájú iCAR V23 kompakt SUV-val bővítette kínálatát. A GAC Aion pedig több modellt is felvonultatott, többek között az Aion UT és RT modelleket, valamint az Aion V „Tyrannosaurus” okos SUV-t.

Standardizált akkumulátorblokkok és rugalmas előfizetés

A CATL két különböző méretű Choco-SEB blokkot fejlesztett ki, amelyek 20# és 25# jelöléssel kerülnek forgalomba. Mindkét változat elérhető LFP és NMC akkumulátorkémiával. A kompakt járművekbe szánt 20# blokk LFP változata 42 kWh kapacitással és 400 kilométeres hatótávval rendelkezik, míg az NMC verzió 52 kWh kapacitást és 500 kilométeres hatótávot kínál a kínai CLTC szabvány szerint.

A nagyobb járművekhez tervezett 25# blokk esetében az LFP akkumulátor 56 kWh kapacitással és 500 kilométeres hatótávval, az NMC változat pedig 70 kWh kapacitással és 600 kilométeres hatótávval rendelkezik. Az ügyfelek választhatnak havi előfizetéses konstrukciót is a vásárlás helyett, amelynek keretében a 25# LFP blokk korlátlan kilométerrel 599 jüanért (mintegy 30 ezer forintért) vehető igénybe havonta.

Országos töltőhálózat kiépítése

A Choco-SEB hálózat jelenleg 16 kínai városban működik, és 2025 végéig várhatóan 1000 állomást telepítenek 30 városban. A Sinopec, Nio, Didi és különböző közlekedési hatóságok támogatásával a CATL olyan infrastruktúrát épít ki, amely mindössze két perc alatt képes akkumulátorcserét végrehajtani.

A rendszer működési elve egyszerű és hatékony. A speciális állomásokon több tucat feltöltött akkumulátor áll rendelkezésre, ahol egy automatizált rendszer eltávolítja a lemerült akkumulátort, és helyére egy teljesen feltöltöttet helyez. A kiszerelt akkumulátor töltésre kerül, ami után azonnal használható lesz a következő járműhöz.