Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,53 Ft
Euró
393,77 Ft
Font
457,11 Ft
Bitcoin
64,393 $

Elég komoly problémát okoz a klíma-mizéria a BKV járatain

A fővárosi buszok csupán kevesebb mint 40 százalékán működik rendesen a klíma, amit olykor be sem kapcsolnak, hiszen azt már nem bírná a busz motorja.

Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán
Belföld

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a klímák meghibásodásában a BKV buszgarázsai is érintettek, és vannak olyan öreg buszok, amelyeken ha bekapcsolnák a klímát, az túlzott terhelést okozna a motornak. A VEKE közösségi oldalán arra hívta fel a figyelmet, hogy a főváros öt BKV-divíziója közül minden garázs rosszul teljesít klíma tekintetében, kivéve a cinkotait.

„A normál eljárásrend szerint, ha meghibásodás történik, azt a sofőrnek be kell jelentenie a BKK diszpécserének. A Cinkota divízióban viszont más az eljárásrend, és erre a járművezetőket oktatás keretében is felkészítik. Eszerint tilos a BKK diszpécser értesítése, csak a cinkotai garázsdiszpécsert szabad hívni, aki majd ‘elintézi’ az ügyet a BKK-val” Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

– írták.

„Elromlik a buszban a légkondi, ilyenkor azonnal ki kellene állni a forgalomból. Küldenek pótlást, de idő, mire az odaér, a kieső időre a BKK kötbérez. Ehelyett nem állnak ki a forgalomból, fújják az utasokra a meleget, és addig mennek, amíg oda nem ér a cserekocsi. Akár át is szállítják az utasokat valahol út közben. Ekkor hipp-hopp más rendszám jelenik meg ugyanazon forgalmi szám alatt a Futár rendszerben.

Probléma megoldva, a szolgáltatásban látszólag kiesés nincs, kieső idő nincs, az utasok már leszálltak vagy átszálltak, legfeljebb morognak egy kicsit, nincs itt kérem semmi látnivaló, a BKK felé pedig lejelentenek valami banális hibát, amiért nem jár kötbér. Így szépül a statisztika is, és nem tud a BKK kötbérezni sem”

– tette hozzá a VEKE.

A bejegyzés szerint ezeket a hibákat nem csak az utasok, de a járművezetők is ugyanúgy elszenvedik, hiszen ha így küldik őket dolgozni, ezzel jóformán veszélynek vannak kitéve a hőségben.

A területnek van felelőse, konkrétan a vezérigazgató-helyettes, ezekben a kérdésekben neki kellene döntenie – mondta el a Magyar Nemzet megkeresésére Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Hozzátette, a meghibásodott klímákról már évek óta minden nyáron szó van, tehát nem új keletű a probléma, ennek ellenére semmiféle változás nem történt.

„Ha a terület felelőse ezt nem tudja megoldani, le kell váltani. Ő nevezte ki a divízióvezetőket, tehát ő felel értük. Az a baj, egyre gyakrabban látom úgy, hogy a BKV-nál a járművezetőkön kívül soha senki nem felelős semmiért”

– fogalmazott.

A Közlekedő Tömeg civil szervezet tegnapi összeállítása szerint a budapesti buszok kevesebb mint 40 százalékán működik jól a klíma. Leginkább a Mercedes Conecto és a szóló Mercedes Citaro buszokon pozitívak a tapasztalatok, a többi busz nagyjából felén a klímának csak minimális hatása van, mert a berendezést már gyárilag alulméretezték vagy nem tartják megfelelően karban.

Másik részükön a klíma csak zúg és meleget fúj, vagy egyáltalán nem üzemel, a problémát pedig tovább súlyosbítja, hogy a klímahibás járművek egy részén nincs megfelelő méretű, nyitható ablak, vagy egész egyszerűen nem lehet kinyitni, mert reteszelve van.