Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
369,53 Ft
Euró
393,77 Ft
Font
457,11 Ft
Bitcoin
64,177 $

Egri Gábor: magától csökkenhet 480 forint alá a benzin ára

Véleménye szerint könnyen lehet, hogy mire a kormány kivezeti az üzemanyagárstopot, a piaci viszonyok között sem kell majd 480 forintnál többet fizetni a benzinért és a gázolajért.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint az üzemanyagárstop újabb meghosszabbítása kevésbé követte a gazdasági megfontolásokat, hiszen az lett volna a racionális döntés, ha az ársapka megszűnik.

Emellett úgy látja, a fenyegető globális recesszió az energiaárak letörését eredményezheti, ha pedig a forint nem gyengül kritikusan, akkor a piaci viszonyok hatására magától csökken majd 480 forint alá a benzin és a gázolaj literenkénti ára Magyarországon. Soron kívül Kizuhant az ötödik emeletről egy kisgyermek Csepelen

Majd arra emlékeztetett, ez a jelenség a koronavírus-járvány idején is megmutatkozott, így ezzel az eshetőséggel most is számolni kell. Erre utaló jel, hogy Kínában például az augusztusi üzemanyagexport mértéke jelentős, közel 1 millió tonna körüli volt, ami abszolút szokatlan.

Egri Gábor arra utalt, a hazai üzemanyagár-csökkenés időpontja legfőképp a forint árfolyamától és az olaj nemzetközi jegyzésétől függhet, hozzátéve, hogy a Brent napi indexe 90 dollár környékén járt hétfőn is, 2 százalék körüli szintet is csökkenve, ami még folytatódhat.

Bár a szövetség egyelőre azt várja, hogy a Magyar Közlönyben megjelenjenek a negyedik negyedéves árstop részletszabályai, ám az már biztos, hogy a Mol radikálisan visszafogta az ellátását annak a 258 cégnek, amik üzemanyagot importáltak tőle.

Ezt természetesen ők is sérelmezték, mivel nem versenysemleges magatartásról tanúskodik, emellett azzal számolnak, hogy a finomítók ősz közepére visszaállnak a normál operációba, és teljes kapacitással fognak üzemelni – derül ki az Infostart beszámolójából.

Eközben a megnövekedett rezsiszámlák és a megélhetési költségek miatt az üzemanyag-fogyasztás csökkenni fog, így a piaci egyensúly teljes mértékben ki fog alakulni. Sőt, akár egy komoly árverseny is kialakulhat a régiós finomítók között, hiszen minél messzebbre szállítanak, annál kisebb a finomítói marzs.