Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Fizetős szezonbérlet bevezetésével borzolja a kedélyeket az EA Sports FC 25

Fizetős szezonbérlet bevezetésével borzolja a kedélyeket az EA Sports FC 25

Fizetős szezonbérlet bevezetésével borzolja a kedélyeket az EA Sports FC 25
Fotó: YouTube/EA Sports FC

A népszerű futballszimulátorba bevezetett új prémium szolgáltatás tíz dollárba, vagy félmillió játékon belüli kreditbe kerül.

A játékipar egyik meghatározó szereplője, az Electronic Arts újabb bevételi forrás után nézett, amikor bejelentette az EA Sports FC 25 játékhoz készült Premium Pass szolgáltatását, amely merőben új irányt jelent a futballszimulátor-sorozat történetében. A fejlesztőcsapat már a bejelentés pillanatában tisztában volt azzal, hogy a játékosközösség részéről számos kérdés merülhet fel az újítással kapcsolatban.

Az EA Sports hivatalos közleményében hangsúlyozta, hogy az új szezonbérlet kizárólag kiegészítő jellegű tartalmakat kínál a felhasználóknak. A játékosok ugyanakkor másként látják a helyzetet, hiszen a Ultimate Team játékmódban már eddig is jelentős szerepet kaptak a mikrotranzakciók. A Premium Pass megszerzéséhez 1000 FC Point szükséges, ami nagyjából 10 amerikai dollárnak felel meg, vagy alternatívaként 500 000 játékon belül megszerezhető UT érméért is hozzá lehet jutni.

A prémium csomag számos exkluzív tartalmat kínál, többek között cserélhető kártyacsomagokat és szezonpontokat növelő fejlesztéseket. A játékosok további egyedi elemekhez, fejlődési lehetőségekhez és retró stílusú kozmetikai kiegészítőkhöz is hozzáférhetnek. A standard szezonbérlet továbbra is változatlan formában elérhető marad, az ehhez kapcsolódó jutalmak pedig nem kerülnek át a prémium verzióba.

A fejlesztőcsapat folyamatosan monitorozza a játékosok visszajelzéseit, amelyeket az EA Sports FC Discord szerverén vagy a hivatalos visszajelzési felületen keresztül lehet megosztani, ám az EA Sports FC közösségi oldalain már most jelentős vitát generált az új fizetős szolgáltatás bevezetése.

A mikrotranzakciók egyébként meghatározó szerepet játszanak az Electronic Arts üzleti modelljében. A vállalat legutóbbi negyedéves jelentése szerint az élő szolgáltatásokból származó bevételek elérték az 1,3 milliárd dollárt, míg a teljes játékeladásokból mindössze 600 millió dollár folyt be.