Dollár
390,90 Ft
Euró
408,35 Ft
Font
472,37 Ft
Bitcoin
16,224 $

CGI-jal megalkotott reklámokat helyeztek el régi filmekbe és sorozatokba

Unsplash
not image

Kulcsár Péter

2021. április 22. - 22:38

A Mirriad névre hallgató startup egy új technológiával állt elő, melynek segítségével komputer által generált fotókat és videókat lehet berakni szinte bármilyen mozgóképbe.

A BBC értesülései szerint a technológiát először az egyik kínai streaming szolgáltatásnál próbálták ki, és tökéletesen működött, így elképzelhető, hogy a jövőben régi filmek esetében a reklámokat közvetlenül a főszereplő mellett tüntethetik fel úgy, mintha az a mozgókép alkotóeleme lett volna.

Soron kívül Itt vannak a részletek az Erste négynapos bankszünnapjairól

Anne Billson filmkritikus ellentmondásosnak tartja az ötletet, szerinte megsérthetik vele a szerzői jogokat, egyúttal megbecsteleníthetik azokat az alkotásokat, amelyeket a filmipar gyöngyszemeinek tartanak.

A CGI-jal történő márka- és reklámelhelyezés egyébként nem számít új keletű módszernek, a zeneiparban már régóta használják például különböző elektronikai termékek, poszterek, ruhák és egyéb cikkek értékesítése során.

A Mirriad vezérigazgatója, Stephan Beringer elmondta, az új CGI képes lényegében beleolvadni a környezetébe, ki tudja elemezni a fényképek mélységét, mozgását és még azokat az anyagokat is, amelyek az adott régióban előfordultak, így az emberi szem számára úgy fog tűnni, mintha a reklámok a film részét képeznék.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.