Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
371,42 Ft
Euró
394,15 Ft
Font
461,55 Ft
Bitcoin
63,593 $

Így fog kinézni Buda csodálatos zöldfolyosója

Online lakossági fórumon rántották le a leplet a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit.

Facebook/Vitézy Dávid
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Tavaly öt alkalommal dolgoztak együtt a tervezők és a helyben lakó érdeklődők, hogy közösen kitalálják, milyen legyen a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengely, ezt követően dolgoztak a tervezők a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával, Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK bevonásával – adta hírül Facebook-oldalán Vitézy Dávid.

Az építkezés után a vasút menti területeken rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni – ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint. Soron kívül Botka László újra indul a szegedi polgármesteri posztért

„Ahogy a Déli Körvasút fejlesztése, az ehhez kapcsolódó környezetrendezés is a NIF Zrt. és a BFK együttműködésében valósul meg. Fontos megjegyezni, hogy a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után tud megtörténni, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz. A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart, tehát a terveken látható park nem holnap épül meg – de ahogy vállaltuk, a terveit most, a projekt elején elkészítjük, hogy mindenki számára világos legyen: az a cél, hogy a vasút környezete is megújuljon a beruházás végére” – írta Vitézy Dávid

A lakók, érdeklődők és Újbuda önkormányzatának képviselői tavaly júliustól szeptemberig öt alkalommal találkoztak a Völgyzugoly Műhely moderátori segítségével a tervezőkkel, azaz a Lépték-Terv-Tájépítész Iroda vezette konzorcium képviselőivel. (Konzorciumi tagok még az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti.) – tette hozzá a szakember.

A résztvevők közösen vitatták meg a tervek egyes részleteit, az így kialakult eredményt pedig a tervezők figyelembe veszik a tervek készítésénél. A tervezés során a tájépítészek az alábbi szempontokat érvényesítették, hogy önfenntartó, természetes területek jöjjenek létre: minél nagyobb zöldfelületek, természetes burkolatok, vízáteresztő felületek az egészséges vízgazdálkodás érdekében, ahol lehetséges, a jelenleginél kevesebb burkolt felület, visszafogott, a maihoz képest nem bővített közparki funkciók.