Hiába a modernizáció, a BKK fizetési rendszere jelenleg inkább csak bosszúságot okoz az utasoknak

Fotó: BKK
not image

Borbély Fanni

2021. augusztus 2. - 11:31

Mint ismeretes, a BKK modernizációra törekszik, magyarul megpróbálja felszámolni a papír alapú jegy- és bérletértékesítést, ez azonban nem megy túl gördülékenyen.

A Magyar Nemzet azzal kapcsolatban kereste meg a BKK-t, hogy miért csak ennyi jegyautomatát telepítettek, illetve miért zavaros a rendszer a fizetés tekintetében – van, ahol csak készpénzzel, sőt, aprópénzzel, de olyan is akad, ahol kizárólag bankkártyával lehet fizetni.

A lap azzal kapcsolatban is érdeklődött, hogy miért nem telepítettek minden egyes járműre automatát, ahogyan azt a legtöbb európai nagyvárosban is tették. A BKK pedig a következő választ adta a megkeresésre:

“Mivel az értékesítési hálózat fenntartásának jelentős költségei vannak, azonban Budapest önkormányzatának nem állnak rendelkezésre korlátlan erőforrásai a közösségi közlekedés finanszírozására, ezért ebben a tekintetben is a gazdaságos, hatékony működésre kell törekednünk”.

A BKK egyik megoldása a problémára az első ajtós felszállás bevezetése a busz- és trolihálózat egészére, így a járművezetők értékesítik és ellenőrzik a jegyeket. A másik megoldás az elektronikus jegyrendszer fejlesztése, melyről azt írták:

“A mobiltelefonos értékesítés és az elektronikus jegyrendszer fejlesztésére törekszünk, megfelelve a kor technológiái lehetőségeinek, illetve összhangban Budapest önkormányzatának Otthon Budapesten stratégiájával”.

Habár a Közlekedési Mobiljegy elnevezésű applikációról azt írják, annak használata egyszerű és gyors, ez a valóságban sajnos nem így van. Az utasok arra panaszkodnak, hogy az alkalmazásba gyakran nem lehet belépni, így az ember a jegyet sem tudja érvényesíteni, de volt olyan utas, aki arról számolt be, hogy miután bankkártyával fizette jegyét az applikáción, az alkalmazás egész nap folyamatosan vonta tőle a pénzt, annak ellenére, hogy csak egy jegyet vásárolt.