Az Xbox Series X egy igazi szörny a PS5-höz képest az egyik ex-PlayStation-ös fejlesztő szerint
Chris Grannell játékipari veteránnak számít és majdnem 14 évet töltött el a ma már nem működő Studio Liverpool stúdiójánál, ahol a WipEout játékokért felelt.
A tech szakember a Guerrilla Games-nél is dolgozott, ők pedig a PS4 népszerű nyitott világú kalandjátékát, a Horizon: Zero Dawn-t alkották meg.
Az RDX podcast során éppen Grannellt kérdezték arról, mi a véleménye a következő generációs konzolokról.
„A PS5 nem egy rossz játékgép, hanem egy valódi monstrum. A hardvere azonban sokkal lassabb több szempontból is, a Microsoft pedig jobban összerakta a saját egységét.”
Már mindenki számára nyilvánvaló lehet a nyers adatok alapján, hogy a Microsoft legyőzte a Sony-t a technikai konfigurációk terén a Series X esetében, Grannell pedig ugyanezt gondolja.
„A Microsoft az új játékgépével egy igazi szörnyeteget hozott létre a Sony-hoz képest.”
A szakember úgy gondolja, a Sony sokáig ülhetett a babérokon, amelyet a PlayStation 4-nek köszönhetnek. Szerinte az előző generáció sikere nem túlságosan motiválta a japánokat.
A Microsoft láthatóan optimista az Xbox Series X specifikációi miatt; a next-gen játékgépüket a valaha volt legerősebb konzolként reklámozzák. A Microsoft gaming részlegének vezérigazgatója, Phil Spencer arról beszélt, hogy a redmondiaknál sokkal jobb hangulat uralkodott el a PlayStation 5 specifikációinak bejelentése után, mert tudják, mennyire túlszárnyalták ezen a téren a japánokat.
Természetesen a legerősebb konzol még egyáltalán nem garantálja a sikert. A játékgépeket alapvetően továbbra is a játékok fogják definiálni, ezen a szinten pedig a Sony évek óta verhetetlen. Olyan exkluzív címekkel rendelkeznek, amelyek mellett a Microsoft labdába se tudott rúgni.
Grannell egyetért ezzel a véleménnyel és szerinte a PS5 nagyon erős játékkínálattal mutatkozhat be.
Grannell hozzátette, a legjobban észrevehető különbség a PlayStation 5 és az Xbox Series X között teljesítmény szempontjából a valós idejű ray-tracing technológia kihasználása lehet.
„Ha megvizsgálod a Series X ray-tracing képességét akkor felmerülhet benned, miért volt körülötte korábban nagy hallgatás. Később rájössz és megnézed újra, mit tud a már bemutatott gép a ray-tracinggel. Szerintem a Sony-t ezzel jócskán beelőzték.”
A next-gen konzolok harcában a PlayStation 5 a meghajtók viadalát biztosan megnyerte, mivel egy ultragyors SSD-t szerelnek a játékgép szívébe, ezzel pedig a textúrák sokkal gyorsabban, szinte valós időben, pillanatok alatt tudnak majd betöltődni.
A Sony a kontrollerek terén szintén változtatásokat hajtott végre, az új DualSense-t ugyanis haptikus visszajelzéssel és adaptív ravaszokkal látta el, melyekkel sokkal realisztikusabban élhetjük át az éppen aktuális játék kalandjait. A Microsoft ellenben maradt az Xbox One-nál már jól megszokott joysticknál, csupán egyetlen egy új gombot illesztettek rá, melyekkel megoszthatjuk a képernyőmentéseinket és a videóinkat.
Mindkét konzol visszafelé kompatibilis lesz, azonban a Series X minden játékot támogatni fog, a PlayStation 5 csupán meghatározott számú PS4-es game-ket tud majd futtatni.
Előreláthatólag év végén jelenhet meg mindkét konzol, azonban nemrég felröppentek olyan pletykák is, miszerint óriási bomba robbanhat a következő hónapban.
Erről a következő cikkünkben írtunk: