Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,21 Ft
Euró
394,12 Ft
Font
460,45 Ft
Bitcoin
63,606 $

Az egyik fejlesztő szerint a PS5 változó órajele újabb kapukat nyithat meg a programozók előtt

A LionWing stúdió vezetőjét, Bradly Halestormot kérdezték meg nemrég arról, hogy mit gondol az érkező next-gen konzolok architektúrájáról.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A világban zajló koronavírus-járvány ellenére a Sony és a Microsoft úgy tűnik, tartani tudják az ígéretüket, miszerint idén végén piacra dobják a következő generációs játékgépeket, azonban túl sok információt még egyik cég sem mondott az érkező first-party game-ekről.

Mindezekkel a The Adventures of Ten and Till PC-s játék fejlesztői csapata, a LionWing is tisztában van. A GamingBolt magazin megkereste Bradly Halestormot, aki a stúdió alapítója és egyben a vezérigazgatói pozíciót is betölti. Soron kívül Ez történik, ha gyakran fogyasztunk tojást

Azt szerették volna megtudni, milyen érzései vannak az AMD nyolcmagos Zen 2 processzorairól, amelyek a Series X és a PS5 belsejében duruzsolnak majd. Ezen kívül kíváncsiak voltak, hogyan vélekedik a szakember a Sony érdekes megoldásáról, miszerint a központi vezérlőegység nem fix, hanem változó frekvencia mellett működik.

„A változó órajel egy felettébb érdekes témakör a konzolok világában, mivel eddig még nem tapasztalhattunk hasonlót. A Sony azt mondta, hogy a PS5 a processzor és a grafikus vezérlő között egy új technológia segítségével változtatja a frekvenciát, ezzel a játékfejlesztők válláról óriási teher eshet le. A Microsoft ezzel szemben fix frekvenciával látta el a Series X-et. Érdekes látni, hogyan próbálja a két vállalat magukhoz csábítani a fejlesztőket.”

mondta Halestorm.

A rajongókkal és főleg a szakemberekkel való kommunikáció egy meghatározó faktor lehet, ami a Microsoft felé billentheti a mérleg nyelvét, ugyanis marketing szempontjából eddig jelesre vizsgáztak.

A Series X papíron sokkal erősebbnek tűnik a PS5-nél, de ez az adat vajon milyen hatással lehet a felhasználókra?

„Nem tudok erre határozott választ adni, viszont a Microsoft cross-gen megoldása egyértelműen felhasználó-orientált stratégiának tűnik. Minél inkább benne leszünk a konzol élettartamában, annál inkább körvonalazódhat a valós helyzet. A cross-gen promotálása jó döntés lehet, mivel nem mindenki fog azonnal novemberben PS5-re vagy Series X-re váltani, viszont 4 év múlva is azon gondolkodhatnak majd a fejlesztők, hogy egy majdnem tíz éves konzolra optimalizálják-e a játékukat? Nem vagyok benne biztos.”

válaszolta Halestorm.

Egyelőre a third-party stúdiók cross-gen címei közül a Scarlet Nexus, a Dirt 5 vagy éppen az Assassin’s Creed Valhalla rabolta el a show-t, azonban biztosak lehetünk benne, hogy nem kell már sokat várnunk rá, hogy bejelentsék az exkluzív játékokat is.

Közben a PC-s gamerek is jó híreket kaptak:

https://liner.hu/kiderult-milyen-pc-kepes-futtatni-a-playstation-5-demojat/