Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
370,11 Ft
Euró
394,13 Ft
Font
460,14 Ft
Bitcoin
64,651 $

Ausztráliában a Facebook és a Google köteles lesz fizetni a tartalomgyártóknak

Annak ellenére, hogy a közösségi médiában domináns nagyvállalatok óriási bevételekre tesznek szert online reklámokból, a tartalmakat többnyire kisebb weboldalak készítik.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az ausztrál kormány egy új rendeletet indítványozott, amelynek a célja a techcégek és a helyi médiavállalatok közti igazságos pénzelosztás. A legfrissebb információk szerint ez minden hírgyártóra vonatkozik majd és az alapján kapnak részesedést, hogy milyen megosztási, illetve megtekintési mutatókkal rendelkeznek.

Az illetékes hatóságok elmondták, hogy minden éven 100 elköltött dollárból 71-et a Facebook és a Google kap meg, a többi weboldalnak a maradék 29 dolláron kell osztozniuk, összesítve pedig a reklámok bevételének több mint 80%-a a két techóriás pénztárcájában landolt. Soron kívül Helyszíni fotókon a Ferihegyi repülőtérre vezető úton történt halálos baleset

Az ausztrál kormány figyelmeztette a két amerikai nagyvállalatot, hogy az új rendelet mostantól kötelező lesz, aki pedig megsérti, komoly szankciókkal számolhat.

Korábban már folytak egyeztetések az ő részükről is, azonban többnyire zátonyra futottak a tárgyalások. Ennek ellenére az ausztrálok nem hátráltak meg és a monopolhelyzet elkerülése miatt júliustól kezdődően érvénybe fogják léptetni a szabályozásokat.

„A médiacégek jelentős gazdasági válságra számíthatnak a koronavírus-járvány miatt, ugyanis óriási mértékben megcsappant a teljes szektor reklámozási bevétele. Ezért is fontos, hogy segítsünk nekik.”

nyilatkozta Josh Frydenberg államtitkár.

A Facebook vitatja a rendelet jogosságát, szerintük az ausztrál kormány a korábban novemberre kitűzött tárgyalási határidő előtt már dönthetett, így szerintük nem sok választásuk maradt a helyzettel kapcsolatban.

„Nagyon csalódottak vagyunk a kormány bejelentése miatt, főleg, hogy keményen dolgoztunk a megszabott határidőig való teljesítésért. A Facebook továbbra is kiemelt partnere lesz a koronavírus-járvány megfékezésének, ezen nem változtatunk.”

mondta Will Easton, a Facebook óceániai részlegének felelős igazgatója.

Több vállalkozás egyszerűen nem várhat tovább, muszáj volt lépnie a kormánynak. A helyi újságok a csőd szélére kerültek, a médiacégek bevételei pedig mélyponton vannak. Miközben az egész világon eluralkodott a gazdasági válság, az országok figyelhetik majd az ausztráliai fejleményeket és ha sikeresek lesznek, bevezethetik majd a hasonló szigorításokat máshol is.

Az Apple közben tovább jótékonykodik:

https://liner.hu/az-apple-a-product-red-termekeivel-segit-a-koronavirus-jarvany-megallitasaban/